Heineken presenteert Amsterdam Originals met Rijksmuseum

  • Design
  • 27 okt 2014 @ 17:18
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging designVisual id

Bierbrouwer Heineken viert zijn samenwerking met het Rijksmuseum met zeven speciale bierflesjes. Deze ‘Amsterdam Originals’ zijn uitgedost met iconische schilderijen uit het museum, zoals een zelfportret van Rembrandt.

Sinds vorig jaar is Heineken sponsor en preferred supplier van het Rijksmuseum. Destijds zei René Hooft Graafland, lid van de Raad van Bestuur van Heineken: 'Het Rijksmuseum en Heineken zijn wereldwijd twee van Nederlands bekendste en meest geliefde merken. De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.'

De geschiedenis van samenwerking tussen het biermerk en het museum gaat echter verder terug. Gerard Adriaan Heineken, oprichter van de brouwerij, was als lid van de Amsterdamse gemeenteraad nauw betrokken bij de bouw van het museum.

De serie Amsterdam Originals is te koop bij het Rijksmuseum en in de Heineken Brand Store aan de Amstelstraat in Amsterdam.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken