TamTam vernieuwt digitale platforms Walibi
- Design
- 30 dec 2014 @ 08:37
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepenCampagnesVisual id
- 30 dec 2014 @ 08:37
- Redactie Design
Walibi Holland en het Dolfinarium hebben gekozen voor TamTam als partner voor de vernieuwing van hun digitale platforms. Samen willen ze inzetten op meer beleving en op de juiste uitstraling, passend bij de al ingezette campagnes.
Jongerenkoers vertaald naar online
Het afgelopen jaar heeft Walibi Holland met de campagne #HARDGAAN ingezet op jongvolwassenen en tieners. Deze koers moet online doorvertaald worden en dezelfde beleving geven als een bezoekje aan het park. Gezien het mediagedrag van de doelgroep ligt de nadruk op mobiel. Het Dolfinarium op haar beurt wil online laten zien meer te zijn dan alleen een leuk dagje uit; het wil zichzelf ook als kenniscentrum voor zeezoogdieren op de kaart zetten. De doelgroep blijft hetzelfde: gezinnen. Voor beide platforms geldt dat het digitale kanaal uiteindelijk het saleskanaal moet worden.
TamTam pakt ook Franse sites van concern aan
Walibi Holland maakt onderdeel uit van het Franse Compagnie des Alpes. Op termijn zal TamTam de Franse sites op dezelfde manier onder handen gaan nemen. De jaarlijkse Halloween Fright Nights van de Walibi parken vallen ook onder de online strategie en deze opdracht.
"De juiste partij voor ons"
De keuze voor TamTam is na een zorgvuldig pitchtraject gemaakt, aldus Ronald den Dulk van Walibi Holland. “Op het platform moet de juiste experience worden gecreëerd. Met hun concept en werk voor andere klanten, bewees TamTam dat ze de juiste partij voor ons zijn.”Dimi Albers en Joris Cornielje (TamTam) laten weten: “Mobile first en deze doelgroepen zijn superinteressant. Het creëren van dezelfde ervaring op verschillende devices op een manier zodat het voor de gebruiker echt toegevoegde waarde heeft is wat wij doen.”
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing