FruitMasters introduceert nieuwe exportverpakkingen

FruitMasters introduceert nieuwe exportverpakkingen
  • Design
  • 28 jan 2015 @ 14:00
  • 19289 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodVerkoopPackaging

Designbureau SOGOOD ontwierp twee nieuwe verpakkingen voor de Koninklijke FruitMasters Groep; de coöperatie van fruittelers die verantwoordelijk is voor de distributie van Nederlands fruit aan (inter)nationale handelshuizen en retailers.

Coen Kampschöer, Trade Marketeer bij FruitMasters: ‘In principe ontwikkelen wij al onze materialen zelf, maar we zochten een externe specialist om ons te helpen bij de ontwikkeling van onze belangrijkste exportverpakkingen.’ FruitMasters koos voor de hulp van SOGOOD, het bureau dat onder andere de verpakkingen van HEMA FOOD en het design van Koopmans bakproducten ontwierp.

Directeur Edwin Visser over het nieuwe design voor FruitMasters: ‘Voor ons is dit een heel ander type opdracht dan normaliter. Deze verpakking is meer voor de B2B handel ontwikkeld. De consument krijgt hem echter ook regelmatig te zien op het punt van verkoop, bijvoorbeeld op de markt. We hebben twee dozen ontworpen. De eerste bevestigt vooral de kwaliteit van het fruit. De tweede benadrukt meer de Hollandse origine van het product en zal daarom bijvoorbeeld in China worden ingezet. De twee verpakkingen zullen dus nooit naast elkaar te zien zijn.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken