Studio Dumbar en Mirabeau doen rebranding Transavia

Studio Dumbar en Mirabeau doen rebranding Transavia
  • Design
  • 27 jan 2015 @ 08:43
  • 17321 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idBranding

Luchtvaartmaatschappij Transavia presenteert zijn nieuwe strategie en visuele identiteit. Internationaal ontwerpbureau Studio Dumbar en digital marketingbureau Mirabeau sloegen de handen ineen voor het project. De kleur van Transavia blijft groen, maar krijgt een andere tint. Ook is er een nieuw logo ontworpen. Het nieuwe design is bedoeld om zowel vrijetijdsreizigers als zakelijke passagiers aan te spreken. De nadruk ligt in de nieuwe strategie op gastvrijheid en service.

Tests in vijf landen
In het nieuwe design, dat de komende maanden geleidelijk zal worden geïmplementeerd, worden bestaande kenmerken als uitgangspunt genomen. Behalve de kleur groen blijft in het logo ook de letter ‘t’ in een ronde vorm een belangrijk aspect van de visuele identiteit. Het ontwerp is getest in vijf Europese landen, volgens Mirabeau en Studio Dumbar bleek uit dit onderzoek dat het nieuwe ontwerp bijdraagt aan de gestelde strategische doelen.

Individuele passagier aanspreken
Studio Dumbar ontwierp iconen die iets duidelijk moeten maken over het reizen met Transavia – ongeacht de taal of cultuur van de klant. Op de buik van de vliegtuigen zijn ze afgebeeld, al heeft elk toestel zijn eigen combinatie van iconen. Naast de toegangsdeuren staat het woord ‘welkom’ in alle landen waar Transavia vliegt. Hiermee wordt het belang dat de maatschappij hecht aan gastvrijheid onderstreept. Volgens Dumbar is het uniek dat op een vliegtuig de individuele passagier wordt aangesproken, aangezien het gebruikelijk is dat design op een vliegtuig alleen gericht is op het grote publiek dat het toestel van ver af ziet.

Nieuw e-commerceplatform
Aanstaande zomer gaat een nieuw e-commerceplatform online, waar Transavia met Mirabeau aan werkt. 70% van de klanten van Transavia heeft online contact met het bedrijf, het grootste deel van de tickets wordt online verkocht. Het nieuwe platform is bedoeld om de verkoop van extra diensten te stimuleren, de conversie naar vluchten te verbeteren en operationele kosten te verlagen.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken