Ontwerpwedstrijd voor duurzaam alternatief plastic van start

Ontwerpwedstrijd voor duurzaam alternatief plastic van start
  • Design
  • 4 feb 2015 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Tijdens de bijeenkomst van de Vereniging van Grootwinkelbedrijven in Schoenen (VGS) is het startschot gegeven voor een ontwerpwedstrijd voor het vinden van een nieuw soort winkeltas. Doel van de wedstrijd is het vinden van een duurzaam alternatief voor de standaard draagtas om een paar schoenen van de winkel mee naar huis te nemen. Jongeren en studenten met een verrassend en innovatief idee worden uitgedaagd een ontwerp in te sturen.

In april zal een jury bestaande uit Paul Termeer, CEO Sacha Shoes, Nicoline van Enter, trend forecaster en creative director van SLEM en René Kleijn, Director of Education Industrial Ecology Universiteit Leiden de ontwerpen beoordelen. Het winnende ontwerp wordt beloond met een prijs van 1000 euro.

“Met de ontwerpwedstrijd wil de VGS een positieve bijdrage aan de discussie over het gebruik van de plastic draagtas door winkels leveren. Verder willen wij creativiteit onder Nederlandse jongeren stimuleren en tegelijkertijd bewustzijn over vraagstukken in de detailhandel en duurzaamheid creëren”, aldus Jeroen van Dijken van de VGS.

Sprekers tijdens de bijeenkomst op 3 februari waren onder andere Eric Coorens, COO Macintosh Retail Group en voorzitter VGS, Christiaan Maats, eigenaar en oprichter van OAT Shoes, Arnoud van Vliet, manager CSR & Quality Zeeman en Marja Baas sectormanager leer MVO Nederland en oprichter MYOMY.

Ontwerpen kunnen ingestuurd worden via de website vgs-ontwerpwedstrijd.nl.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken