McDonald's verrast met Big Mac-modelijn

McDonald's verrast met Big Mac-modelijn
  • Design
  • 27 mrt 2015 @ 14:32
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignBranding

Fastfoodketen McDonald’s presenteert een heuse modelijn met in de hoofdrol zijn bekendste burger, de Big Mac. Er is keuze uit thermisch ondergoed, beddengoed, behang, een regenjas en regenlaarzen. Vooralsnog is de collecite alleen in een Zweedse webshop te krijgen, maar er zijn plannen voor een internationale shop.

De presentatie van de kleding volgt op de ‘I’m lovin’ it 24’ campagne, een marketingcampagne van een dag die afgelopen week werd gelanceerd. Gedurende die dag vonden er over de hele wereld McDonalds-evenementen plaats in het teken van plezier, zoals een pyjamafeest in Italie, gratis ontbijten bij een McDrive op de Filippijnen en een optreden van zangeres Jessie J in een Londense bus.

Het is niet de eerste keer dat McDonald’s zijn entree maakt in de modewereld. Afgelopen jaar vertoonde designmerk Moschino kleding geinspireerd op het McDonald’s logo in zijn herfst-wintercollectie. Die kledingstukken doen het goed: op eBay worden voor sommige items duizenden dollars geboden.

Het lijkt er op dat Mc Donalds met dergelijke verrassende marketingactiviteiten de tegenvallende verkoopcijfers probeert recht te trekken. Afgelopen jaar vielen verkoop en omzet wereldwijd tegen. Mc Donald’s CMO Debora Wahl lichtte in een interview de achterliggende gedachte van de recente marketingacties toe: het bedrijf wil ‘de wereld samenbrengen op een leuke, positieve manier zoals alleen McDonald’s dat kan.’


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken