[Interview] Mas Peters van MAS // Design Consultancy
- Design
- 16 apr 2015 @ 08:54
- Link
-
Dorien Vrieling
Contentmanager MarketingTribune (Design)
freelance journalist - Packaging designInterview
- 16 apr 2015 @ 08:54
- Dorien Vrieling
Mas Peters is van oorsprong productontwerper, maar sinds hij in 2012 zijn eigen bureau MAS in Amsterdam oprichtte houdt hij zich ook veel bezig met packaging design. Een gesprek over voor jezelf beginnen, uitgangspunten voor goed ontwerpen en het verschil tussen kleine en grote bureaus.
Waarom ben je voor jezelf begonnen?
Van oorsprong ben ik een productontwerper, ik heb gestudeerd aan de Design Academy in Eindhoven. Hierna heb ik werkervaring opgedaan bij erkende product- en packaging designbureaus in binnen- en buitenland. Daar ontdekte ik dat ik op een efficiëntere, creatievere manier wilde werken. Daarom heb ik MAS // Design Consultancy opgericht, een jong en gedreven ontwerpbureau dat zich voornamelijk richt op packaging & productdesign.
Waarin onderscheiden jullie je van andere bureaus?
Ik werk met een klein vast team, maar we zijn omringd door een flexibele schil van specialisten en ontwerpers. Voor het ene project zijn we met vijf man bezig, aan het andere werken we met zijn tweeën. Met deze manier van werken bevorderen we de creativiteit en productiviteit en daar ben ik trots op: er is meer gelijkheid, inspiratie en gedrevenheid. Mensen werken omdat ze een opdracht graag willen uitvoeren, niet om hun hypotheek te betalen. We werken samen met zowel jonge getalenteerde als zeer ervaren mensen. Het zijn freelancers of werknemers van de grotere bureaus, die 24/7 met hun passie bezig zijn.
Daar komt bij dat we design breed bekijken. We beperken ons niet alleen tot bijvoorbeeld packaging design. We bouwen merken!
Wat is voor jou het belangrijkste uitgangspunt voor goed design?
Goed design ontstaat vanuit interactie met de opdrachtgever in combinatie met de juiste kennis en creativiteit. We ontdekken en delen de passie van onze opdrachtgevers voor hun vak en werken nauw met hen samen. We durven kritisch te zijn en grenzen te overschrijden. Als ontwerpers willen we blijven innoveren en ontdekken.
Wij weten dat een goed design een toegevoegde waarde levert. Des te meer wanneer je het niet beschouwt als een mooi schilletje, maar integreert in de waardepropositie die je als bedrijf levert. De kleinste veranderingen kunnen al een grootse impact hebben op een merk en haar omzet. Dit is onze drive, hierdoor blijven we gemotiveerd om iedere dag weer samen met onze opdrachtgevers mooie projecten te verwezenlijken.
Voor welke opdrachtgevers heb je tot nu toe gewerkt?
Ik werk voor zowel nationale als internationale klanten, van startende ondernemers tot grotere MKB bedrijven. Dit zijn merken zoals Glamox Aqua Signal, Ectron lighting, Sabre Nederland, Puik-Art, GaastraPro en VETUS. Onlangs heb ik met mijn team een ontwerp geleverd voor een Marokkaanse klant die zijn vastgoed verkocht om een nieuw product gaat introduceren in Marokko.
Verder zijn we bezig met verpakkingen voor een vodka-etiket, een koffie-achtig product, personal care- en elektronicaproducten. We werken ook aan een webshop en verzinnen we nieuwe concepten voor een aantal merken. Voor onze projecten verwijs ik graag door naar onze site.
Waar ligt je hart, bij packaging of product design?
Op dit moment ben ik voornamelijk bezig met brand design waarbij ik veel packaging opdrachten krijg. Wat ik met erg veel plezier doe. Mijn passie voor product design blijft altijd aanwezig. Daarom ontwerp ik zelf nog regelmatig producten voor verschillende merken of omdat ik zelf een nieuw idee heb.
Packaging design van MAS voor SabreNL, outdoor speakers
Product design spiegel “Keyker” voor Puik-Art
Webdesign voor Mondano leesbrillen
-
Dorien Vrieling
- Werkt bij: freelance journalist
- Functie: Contentmanager MarketingTribune (Design)
- Website:
- Profiel »
- Glamox Aqua Signal
- GaastraPro
- Mas Peters
- VETUS
- Design Academy
- Puik-Art
- Sabre Nederland
- Ectron lighting
- Mas Design Consultancy
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing