Fles met gps leidt naar Heineken Experience

Fles met gps leidt naar Heineken Experience
  • Design
  • 7 mei 2015 @ 15:45
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatiePackaging designInteractie

Heineken lanceert samen met reclamebureau JWT Amsterdam een paar honderd bijzondere flesjes, die mensen naar de Heineken Experience moeten lokken. Wie rond de populairste plekken in het centrum van Amsterdam loopt kan er zomaar eentje tegenkomen: ze zijn neergezet op strategische plekken.

Ronddraaiende dop die trilt
Nader je de fles, dan licht de rode ster in de dop op en begint de dop rond te draaien. Pak je de fles op, dan begint die te trillen door de accelerometer die is ingebouwd. Door middel van een ingebouwd kompas en gps leidt de draaiende dop je naar de Heineken Experience. Het museum kreeg vorig jaar 730.000 bezoekers en wil er dit jaar graag nog meer trekken.

In plaats van flyers
Dirk Lubbers, manager van de Heineken Experience, legt het idee achter de campagne uit: “Flyers uitdelen is niet Heineken, we wilden inspeelden op de inventiviteit waar het merk en de pioniersgeest waar we om bekend staan en iets opvallends doen. We nodigen iedereen uit om een culturele en historische reis te beleven, zodat er een interactie tussen de bezoeker en het merk ontstaat. Dit initiatief is een goed voorbeeld van onze aanpak: innovatief, dynamisch, verrassend - en je houdt er onvergetelijke herinneringen aan over.”


 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken