Redesign voor website Apple

Redesign voor website Apple
  • Design
  • 12 aug 2015 @ 09:00
  • 13640 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteOnline

De website van Apple heeft een redesign doorgemaakt. Het miljardenberdrijf hoopt dat de vernieuwde site het gemakkelijker maakt voor klanten om een Apple product aan te schaffen. Grootste verandering aan de site is de opsplitsing van productgroepen Mac, iPad, iPhone en Watch.

Elke pagina waarop een product aangeprezen wordt, bevat vanaf nu een ‘buy’ link, waardoor de bezoeker direct tot koop over kan gaan. De tech-gigant laat weten dat de nieuwe website de ‘shopping experience’ combineert met product informatie. 'Vanaf nu kun je winkelen op apple.com en producten kopen op hetzelfde moment waarop je over de producten leert' aldus Apple. Het vorige website design van Apple won een D&AD Black Pencil Award in 2010.

Apple verkocht in het derde kwartaal van 2015 meer dan 47 miljoen iPhones, bijna 11 miljoen iPads en haast 5 miljoen Macs. Over de verkoop van de Watch zijn geen cijfers bekend.

Bekijk de nieuwe Apple website hier

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken