Sue Amsterdam ontwerpt Piemelboot voor Aids Fonds boot
- Design
- 1 aug 2015 @ 09:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - OutdoorInteractieBranding
- 1 aug 2015 @ 09:00
- Redactie Design
Met vijf meter hoge opblaasbare piemels vaart het Aids Fonds vandaag mee tijdens de jaarlijkse Canal Parade, het hoogtepunt van de Amsterdamse Gaypride. De piemels verschillen in lengte en in kleur en maken zo duidelijk dat niet alles gelijk verdeeld is. Helaas is dit ook het geval met hiv-medicatie, in het bijzonder voor homomannen. Aids Fonds ambassadeur Freek Bartels vaart mee op de boot, samen met de acteurs Alex Klaasen en Lone van Roosendaal. De boot in de Canal Parade is onderdeel van de Aids Fonds campagne 'Geen medicijnen is doodzonde'.
Astrid Groenewegen, Creatief Directeur van Sue Amsterdam: 'De boot is de derde actie binnen de campagne 'Geen Medicijnen is Doodzonde'. We hebben het probleem op de publieke agenda gezet met de fotoserie die Sasha de Boer maakte van mensen met hiv. Daarna hebben we met de lancering van de First World Problem Pills een fondswervend luik aan de campagne toegevoegd. Tijdens de Canal Parade wilden we op een Gay Pride-waardige manier het thema een plek te geven. Tot onze verrassing bleek het Aids Fonds meteen enthousiast voor het idee van de “piemelboot”. Hoe vaak kan je als bureau zeggen dat je een boot met reuzenpenissen hebt mogen maken?'.
Ton Coenen, directeur van het Aids Fonds: 'In een wereld waar seks tussen mensen van hetzelfde geslacht in ruim 75 landen strafbaar is, is het voor veel homomannen moeilijk om hun seksuele gezondheid te beschermen. Discriminerende wetgeving leidt tot meer hiv, aids en uiteindelijk de dood. Door te investeren in lokale maatschappelijke initiatieven, maakt het Aids Fonds hiv-medicatie toegankelijk voor homomannen – juist in landen waar hun eigen overheid tekort schiet.'
Vind hier meer informatie over de canal parade 2015.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing