Designduo Alissa + Nienke wint Renault Design Award 2015
- Design
- 15 okt 2015 @ 12:40
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Award
- 15 okt 2015 @ 12:40
- Redactie Design
Het designduo Alissa + Nienke heeft de Renault Design Award 2015 ontvangen uit handen van Laurens van den Acker, Directeur Industrial Design bij Renault. Het product dat het duo heeft ontwikkeld tijdens deze ontwerpwedstrijd – de graphic blinds – werd het hoogst gewaardeerd door de jury. Ze sloten het beste aan bij de opdracht van de ontwerpwedstrijd: ‘Maak een lifestyle product waarmee je het leven een stukje makkelijker maakt, gebaseerd op één van de bloemblaadjes uit de designfilosofie van Laurens van den Acker.’
Spel van licht en schaduw
De graphic blinds zijn een inventieve raambekleding, opgebouwd uit diverse lagen. Met lagen van verschillende dessins, die ten opzicht van elkaar verschuifbaar en oprolbaar zijn, ontstaat een spel van licht en schaduw. De graphic blinds zijn door de koper zelf samen te stellen, zodat die naar hartelust kan mixen en matchen, aldus het duo.
Laurens van den Acker lichtte het oordeel van de jury toe: ‘Het verhaal bij de graphic blinds is intrigerend, temeer omdat het product nog niet áf is. Er borrelen steeds meer mogelijkheden op van wat je ermee kunt doen. Dat gaf de doorslag.’ Alissa + Nienke worden door Renault Nederland geholpen bij de verdere ontwikkeling en de realisatie van hun ontwerp, met een ontwikkelingsbudget en met behulp van het netwerk van Renault Nederland.
Renault Design Award
Dit jaar was het de tweede editie van de Renault Design Award. Voor de ontwerpwedstrijd op initiatief van Renault Nederland moesten acht geselecteerde Nederlandse designers binnen 48 uur een opdracht uitvoeren volgens de designfilosofie van Renault. De inzendingen zijn beoordeeld door een jury van specialisten uit de design- en autowereld. Dit jaar bestond de jury uit Laurens van den Acker, Elmer van Grondelle van de TU Delft, designer Daan van Tulder van Ultra Studio (winnaar Renault Design Award 2013), autojournalist Ton Roks van automagazine Octane en fashion-ondernemer May-Britt Mobach van Amayzine.com.
Op het designplatform van Renault is achtergrondinformatie te vinden over de Renault Design Award, de jury en de deelnemers.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Laurens van den Acker
- Alissa + Nienke
- Daan van Tulder
- Renault Design Award
- Octane
- Elmer van Grondelle
- TU Delft
- May-Britt Mobach
- Renault
- Ultra Studio
- Ton Roks
- Amayzine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing