Opel lanceert online campagne #adamyourself

Opel lanceert online campagne #adamyourself
  • Design
  • 11 dec 2015 @ 15:54
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

Met de nieuwe online campagne #adamyourself gaat Opel op zoek naar het meest aansprekende en unieke ADAM-design. Op de website kan iedereen zijn of haar ultieme ADAM samenstellen en delen. Voor deze campagne heeft Opel tien social media influencers uit heel Europa geselecteerd die zelf de eindeloze personalisatiemogelijkheden van de Opel ADAM ontdekken en uit de ingezonden ADAM-creaties de winnaar zullen kiezen. Die krijgt het winnende ontwerp overhandigd en Opel zal deze vervolgens als Limited Edition op de markt brengen.

De spirit en personalisatiemogelijkheden van de ADAM zijn ideaal voor co-creatie. Opel wil met deze campagne jonge doelgroepen en nieuwe, toekomstige klanten bereiken. 'Met #adamyourself zitten we precies op de plek waar het wemelt van fans en toekomstige ADAM-rijders: op de sociale media', zegt Opel Chief Marketing Officer Tina Müller. 'In deze campagne werken we samen met bloggers en vloggers uit de lifestyle-, beauty- en mode-scene. Zo sluiten we niet alleen aan bij de stijltrends van de doelgroepen, maar inspireren we hen tegelijkertijd om hun persoonlijkheid en creativiteit uit te drukken via deze unieke auto.'

Twaalf maanden met tien social media influencers
De aftrap voor de campagne vond een week terug plaats in Opels voormalige productiehal K48 in Rüsselsheim. Dat gebeurde samen met geselecteerde persoonlijkheden uit de digitale lifestyle-, beauty- en mode-scene, namelijk Nilam Farooq (Duitsland), Nicoletta Reggio (Italië), Victoria Magrath (Verenigd Koninkrijk), Lukasz Jakobiak (Polen), Caroline Bassac (Frankrijk), Joao Manzarra (Portugal), Lorna Weightman (Ierland), Vanja Milicevic en Jelena Karakas (Servië). Nederland wordt vertegenwoordigd door beautyblogger Mascha Feoktistova, founder van het zeer succesvolle beautygloss.nl en zeer invloedrijk door haar community van honderdduizenden fans.

Mark Adams, Vice President Design Europe, en zijn designteam openden de creatieve ruimte voor de bloggers. Vervolgens ging de campagne live op www.adamyourself.com. Een jury van Opel-vertegenwoordigers en de tien Europese social media influencers zullen de winnende creaties van elk land kiezen. Vanaf het najaar van 2016 zullen de winnende ADAM's in beperkte oplage als unieke Limited Edition uitvoeringen geproduceerd worden. Bovendien spelen de winnaars met hun persoonlijke ADAM-design de hoofdrol in de nationale reclamecampagnes.  

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken