Opel lanceert online campagne #adamyourself
- Design
- 11 dec 2015 @ 15:54
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Interactie
- 11 dec 2015 @ 15:54
- Redactie Design
Met de nieuwe online campagne #adamyourself gaat Opel op zoek naar het meest aansprekende en unieke ADAM-design. Op de website kan iedereen zijn of haar ultieme ADAM samenstellen en delen. Voor deze campagne heeft Opel tien social media influencers uit heel Europa geselecteerd die zelf de eindeloze personalisatiemogelijkheden van de Opel ADAM ontdekken en uit de ingezonden ADAM-creaties de winnaar zullen kiezen. Die krijgt het winnende ontwerp overhandigd en Opel zal deze vervolgens als Limited Edition op de markt brengen.
De spirit en personalisatiemogelijkheden van de ADAM zijn ideaal voor co-creatie. Opel wil met deze campagne jonge doelgroepen en nieuwe, toekomstige klanten bereiken. 'Met #adamyourself zitten we precies op de plek waar het wemelt van fans en toekomstige ADAM-rijders: op de sociale media', zegt Opel Chief Marketing Officer Tina Müller. 'In deze campagne werken we samen met bloggers en vloggers uit de lifestyle-, beauty- en mode-scene. Zo sluiten we niet alleen aan bij de stijltrends van de doelgroepen, maar inspireren we hen tegelijkertijd om hun persoonlijkheid en creativiteit uit te drukken via deze unieke auto.'
Twaalf maanden met tien social media influencers
De aftrap voor de campagne vond een week terug plaats in Opels voormalige productiehal K48 in Rüsselsheim. Dat gebeurde samen met geselecteerde persoonlijkheden uit de digitale lifestyle-, beauty- en mode-scene, namelijk Nilam Farooq (Duitsland), Nicoletta Reggio (Italië), Victoria Magrath (Verenigd Koninkrijk), Lukasz Jakobiak (Polen), Caroline Bassac (Frankrijk), Joao Manzarra (Portugal), Lorna Weightman (Ierland), Vanja Milicevic en Jelena Karakas (Servië). Nederland wordt vertegenwoordigd door beautyblogger Mascha Feoktistova, founder van het zeer succesvolle beautygloss.nl en zeer invloedrijk door haar community van honderdduizenden fans.
Mark Adams, Vice President Design Europe, en zijn designteam openden de creatieve ruimte voor de bloggers. Vervolgens ging de campagne live op www.adamyourself.com. Een jury van Opel-vertegenwoordigers en de tien Europese social media influencers zullen de winnende creaties van elk land kiezen. Vanaf het najaar van 2016 zullen de winnende ADAM's in beperkte oplage als unieke Limited Edition uitvoeringen geproduceerd worden. Bovendien spelen de winnaars met hun persoonlijke ADAM-design de hoofdrol in de nationale reclamecampagnes.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing