[designportfolio] Fresqo

[designportfolio] Fresqo
  • Design
  • 26 feb 2016 @ 09:30
  • 15137 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designPortfolio

Fresqo, een gloednieuw visual storytelling bureau uit Amsterdam, helpt klanten bij het concretiseren en visualiseren van hun verhaal door middel van illustraties, animaties en brand identities. Ondanks hun korte bestaan toch al maar liefst vijf proeven van hun werk.

FLOW TRADERS

Animatie - Liquidity provider

Klant - Flow Traders

Jaar - 2015

Creatieve rationale – Flow Traders is wereldwijd één van de grootse handelaren in Exchange Traded Products (ETP’s). Het beursgenoteerde bedrijf is daarmee een belangrijke schakel in de liquiditeit van ETP's waardoor er op beurzen efficiënter en tegen scherpere prijzen gehandeld kan worden. Om meer inzicht te geven in de positie en de activiteiten van Flow Traders, ontwikkelden wij een animatie waarin het complexe verhaal met basisvormen wordt verteld. De rode kubus, het centrale element in de huisstijl van Flow Traders, is de opvallende verhaaldrager in deze animatie.

 

Animatie 1

Animatie 2

 

DIBBADOO

Animatie - Hoe? Met Dibbadoo

Klant - Dibbadoo

Jaar - 2015

 

Creatieve rationale - Is het haalbaar om in twee weken tijd, midden in de kerstperiode, een creatief concept te bedenken en drie animaties te ontwikkelen zodat ze op verschillende nationale tv-zenders uitgezonden kunnen worden. Hell yeah. Dibbadoo biedt het MKB complete website- en webshoppakketten. Wij wisten meteen dat we dit verhaal persoonlijk wilden maken en bedachten drie iconische karakters. Barry de bakker, Arnout de accountant en Karin de kapster. En omdat de beste reclame word of mouth is, lieten we de promotie van Dibbadoo aan deze drie over.

 

Animatie1

Animatie 2

Animatie 3

 

THIS IS YOUR WORK

Huisstijl - This is your work

Klant - Jennifer Kuijper

Jaar - 2015

Creatieve rationale - Om meer en beter te kunnen leren op je werk heb je niet veel nodig: vijf minuten per dag en het boek van Jennifer Kuiper. Samen met Jennifer ontwikkelde wij een huisstijl, illustratiestijl, website en ontwerp voor haar boek ‘This is your work’. Een boek vol met slimme effectieve oefeningen om meer te leren van je dagelijkse werkzaamheden. Een totale stijl geschikt voor zowel digitaal als in print. Een boek dat zeker van de planken springt bij je favoriete boekhandel.

 

 

BRIGHT & DAY

Huisstijl – It’s gonna be a…

Klant - Bright & Day

Jaar - 2015

Creatieve rationale - Wait for it… Bright and Day staat klaar om de wereld te veroveren. Deze event consultant wil voor opschudding zorgen en dingen net even anders aanpakken. Met een illustratiestijl wilden we de huisstijl van Bright and Day afzetten tegen de voornamelijk op fotografie gebaseerde huisstijlen in de evenementenbranche. Om in te spelen op de bijzondere kijk op collaboration die Bright and Day heeft, is elke illustratie een interpretatie van mensen die samen werken.

 

OMD

llustratie - What the fuss

Klant - OMD

Jaar - 2014

Creatieve rationale - OMD is een van de grootste media agencies ter wereld. Feiten, analyses en trends delen is dagelijkse routine. Samen hebben we onderzocht hoe we al deze informatie creatiever en visueler over kunnen brengen. De uitkomst: een strakke en herkenbare infographic met steeds de social trends van de afgelopen maand, die zowel online als in geprinte media werd gepubliceerd.

Eerdere designportfolio's in deze rubriek:

Tinker imagineers

Kossmann.dejong

SoGood

 


 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken