[designportfolio] Fresqo
- Design
- 26 feb 2016 @ 09:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designPortfolio
- 26 feb 2016 @ 09:30
- Nanny Kuilboer
Fresqo, een gloednieuw visual storytelling bureau uit Amsterdam, helpt klanten bij het concretiseren en visualiseren van hun verhaal door middel van illustraties, animaties en brand identities. Ondanks hun korte bestaan toch al maar liefst vijf proeven van hun werk.
FLOW TRADERS
Animatie - Liquidity provider
Klant - Flow Traders
Jaar - 2015
Creatieve rationale – Flow Traders is wereldwijd één van de grootse handelaren in Exchange Traded Products (ETP’s). Het beursgenoteerde bedrijf is daarmee een belangrijke schakel in de liquiditeit van ETP's waardoor er op beurzen efficiënter en tegen scherpere prijzen gehandeld kan worden. Om meer inzicht te geven in de positie en de activiteiten van Flow Traders, ontwikkelden wij een animatie waarin het complexe verhaal met basisvormen wordt verteld. De rode kubus, het centrale element in de huisstijl van Flow Traders, is de opvallende verhaaldrager in deze animatie.
DIBBADOO
Animatie - Hoe? Met Dibbadoo
Klant - Dibbadoo
Jaar - 2015
Creatieve rationale - Is het haalbaar om in twee weken tijd, midden in de kerstperiode, een creatief concept te bedenken en drie animaties te ontwikkelen zodat ze op verschillende nationale tv-zenders uitgezonden kunnen worden. Hell yeah. Dibbadoo biedt het MKB complete website- en webshoppakketten. Wij wisten meteen dat we dit verhaal persoonlijk wilden maken en bedachten drie iconische karakters. Barry de bakker, Arnout de accountant en Karin de kapster. En omdat de beste reclame word of mouth is, lieten we de promotie van Dibbadoo aan deze drie over.
THIS IS YOUR WORK
Huisstijl - This is your work
Klant - Jennifer Kuijper
Jaar - 2015
Creatieve rationale - Om meer en beter te kunnen leren op je werk heb je niet veel nodig: vijf minuten per dag en het boek van Jennifer Kuiper. Samen met Jennifer ontwikkelde wij een huisstijl, illustratiestijl, website en ontwerp voor haar boek ‘This is your work’. Een boek vol met slimme effectieve oefeningen om meer te leren van je dagelijkse werkzaamheden. Een totale stijl geschikt voor zowel digitaal als in print. Een boek dat zeker van de planken springt bij je favoriete boekhandel.
BRIGHT & DAY
Huisstijl – It’s gonna be a…
Klant - Bright & Day
Jaar - 2015
Creatieve rationale - Wait for it… Bright and Day staat klaar om de wereld te veroveren. Deze event consultant wil voor opschudding zorgen en dingen net even anders aanpakken. Met een illustratiestijl wilden we de huisstijl van Bright and Day afzetten tegen de voornamelijk op fotografie gebaseerde huisstijlen in de evenementenbranche. Om in te spelen op de bijzondere kijk op collaboration die Bright and Day heeft, is elke illustratie een interpretatie van mensen die samen werken.
OMD
llustratie - What the fuss
Klant - OMD
Jaar - 2014
Creatieve rationale - OMD is een van de grootste media agencies ter wereld. Feiten, analyses en trends delen is dagelijkse routine. Samen hebben we onderzocht hoe we al deze informatie creatiever en visueler over kunnen brengen. De uitkomst: een strakke en herkenbare infographic met steeds de social trends van de afgelopen maand, die zowel online als in geprinte media werd gepubliceerd.
Eerdere designportfolio's in deze rubriek:
Tinker imagineers
Kossmann.dejong
SoGood
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing