[designportfolio] Brandnew

[designportfolio] Brandnew
  • Design
  • 1 apr 2016 @ 17:00
  • 24247 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idPackaging designPortfolio

Brandnew is met Yespers genomineerd voor een ADCN packaging design-award. Reden genoeg dus voor een nadere kennismaking met het designbureau aan de hand van een portfolio met naast Yespers nog vijf voorbeelden van werk waar zij trots op zijn. 12 april weten we of Brandnew met Yespers een felbegeerde Lamp in de wacht sleept.

Echt

De Climate Neutral Group wilde houtskool, briketten en houtkrullen introduceren zoals dat al lang geleden had moeten gebeuren: eerlijk en echt. Echt hout, zonder toegevoegde chemicaliën. Onze ontwerpers kregen de mogelijkheid vanuit de best denkbare positie te werken. Een leeg blad met enkel een kader en bijna geen beperkingen.

We ontwikkelden een merk dat de échte man in je wakker schudt. De man die zelf een vuurtje maakt. Een vuur waar je trots op bent. Een vuur waarmee je je onderscheidt van de andere mannen. Een product dat je uitdaagt je ruige kant te ontdekken. Een merk dat zijn beloften waar maakt. Een merk dat echt is. Letterlijk.

Vanuit het creative platform ‘awakening the man’ ontworpen we een visual identity die refereert aan de vier elementen, waarbij vuur eruit springt. Het verpakkingsontwerp visualiseert de merkbeloften van ECHT: echt houtskool van echt hout, waarmee je makkelijk je BBQ aansteekt en kunt verhitten tot dat perfecte punt – klaar voordat je je eerste biertje leeg hebt kunnen drinken.

Yespers

De pure visualisatie van ‘Nieuwe Natuur’ representeert de essentie van dit nieuwe merk en getuigt van de kracht van een simpel en eerlijke look & feel. Nieuw Dutch design met een heldere focus op het hart van Yespers; breng boer en consument dichter bij elkaar. Verbindt eeuwen oude tradities met nieuwe technieken om tot betere oplossingen te komen.

Wij waren geïnspireerd door Yesper, gerepresenteerd door een gepassioneerd team met een verhaal en achtergrond vergelijkbaar met die van Yesper. We creëerden een iconisch packaging design, recht in het hart van de merkessentie. De buitenkant gaat over foodieness. Aan de binnenkant vertellen we het verhaal van Yesper middels een eigentijdse info-graphic layout. Het logo van Yespers is ontwikkeld in de vorm van een schuur. Open en transparant in zwart en wit. Vrij duidelijk, maar essentieel en eenvoudig. Het oude PTT post elastiek werd onze held. Met dit simpele icoon lukte het ons al traditioneels met Nieuwe Natuur en – op productniveau – groenten en fruit te combineren.

Al met al een klein iconisch merk met een grote persoonlijkheid.

Sum & Sam

Superunie heeft een nieuw Oosters foodmerk geïntroduceerd dat de schappen van alle supermarkten van het Superunie-netwerk zal raken.

Het merk staat ons bij, recht in het midden van het leven van alledag. Het is positief, typisch Nederlands en helder. Nasi met een kuiltje. Het heeft een no-nonsense-mentaliteit en de producten zijn vol met smaak. Het heeft een eigentijdse look en is zeer toegankelijk en open. Sum & Sam hebben een duidelijke stem: actief, bemoedigend en gemakzuchtig. Geen verhalen over herkomst en authenticiteit, maar een aanmoediging voor consumenten om een makkelijke en smaakvolle Oosterse maaltijd te bereiden.

Vanwege de atypische kleur heeft Sum & Sam een enorme impact op het schap. Het oogt solide en verrassend verfrissend. Door de merkkleur wordt de fotografie een opmerkelijk hoogtepunt. De verpakking bevat voor zich sprekende iconen met instructies en informatie, duidelijke teksten met tips & trics. Een motiverend product dat je uitdaagt meer Oosterse recepten te bereiden.

Sum & Sam is een dynamische entiteit met een sterke identiteit en maximale food appeal. Selamat makan with Sum & Sam!
 

Shoeby

Shoeby fashion, een retail keten met 250 fysieke winkels wilde graag uitbreiden naar A1-locaties in de Randstad.

We ontwikkelden een nieuw winkelconcept voor een 900m2 flagship store in een van de drukste winkelstraten van Den Haag. De Shoeby-propositie 'Your Personal Shopper' diende als uitgangspunt voor het nieuwe winkelconcept, dat een breed scala aan ervaringen biedt: van een Shoeby-atelier, waar shoppers hun kleding kunnen personaliseren, tot een haar- en make-up studio, en een cafetaria.

Shoeby liet ons een baanbrekend, toekomstbestendig winkelconcept ontwerpen. We kregen volledige vrijheid om opvallende ontwerpen te gebruiken - bijvoorbeeld de eerste zwarte roltrap in Nederland - in een poging om de Personal Shopper-propositie van het merk tot leven te brengen.

Johnny Doodle

Meet Johnny: een rasechte en tikkie brutale ondernemer uit Rotterdam en -belangrijker nog - een echte fudge- en chocoladeliefhebber. Dit verfrissende merk past goed bij de grotere sociaal-kritische beweging waarin consumenten op zoek zijn naar beter, smaakvoller en eerlijker (footprint / duurzaamheid / opwarming van de aarde). 'Vertel me wat het is en waar het vandaan komt'. Het is ieders verantwoordelijkheid om op te komen voor een betere wereld.

Johnny is tot leven gekomen, zegt waar hij voor staat en waar het op staat: ‘We are born to be good!’ Het leven is te kort dus word wakker! Wees onvolmaakt. Stel altijd domme vragen. Raak verdwaald. En wees je eigen limited edition.

De merkidentiteit en het logo vertegenwoordigen een retro megafoon (een ouderwetse roeptoeter). Dat is Johnny's instrument om te spreken. Of beter: om hardop te schreeuwen! Het verpakkingsdesign is kleurrijk en bewerkt met detail en karakter. Op de verpakking kaart Johnny een aantal dagelijkse problemen aan met onweerstaanbare, gedurfde en komische citaten. Allemaal handgeschreven, eenvoudig, als een vintage pamflet.

Julia’s

In 2008 werd Julia's gelanceerd op de Nederlandse Stations. Het unieke concept staat voor vers bereide, authentiek Italiaanse gerechten. Julia's voorziet in de behoefte van de reiziger met weinig tijd, die waarde hecht aan een frisse en gezonde maaltijd in een aangename omgeving of om mee te nemen. Door de on-spot voorbereiding en het gebruik van enkel verse ingrediënten, omarmt het concept de trend van gezond en vers voedsel voor onderweg, waar anno 2016 steeds meer vraag naar is.

Ook in deze rubriek? Mail dan naar design@marketingtribune.nl!


Eerdere designportfolio's in deze rubriek:

Fresqo

Tinker imagineers

Kossmann.dejong

SoGood

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken