Redesign Hertog Jan door Osborne Pike
- Design
- 16 mrt 2016 @ 14:07
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 16 mrt 2016 @ 14:07
- Redactie Design
Osborne Pike heeft voor Ab InBev het merk Hertog Jan een strategische 'opfrisbeurt' gegeven en dat wordt gevierd met de introductie van het nieuwe lentebiertje (Lentebock). Het design moest aantrekkelijker gemaakt worden voor de ‘authentieke ontdekkers’ en de ‘experience maximisers’, maar tegelijkertijd de meer traditionele fans tevreden houden.
Hertog Jan bekleedt als merk de 4de plek in Nederland na de ‘HAGs’ (Heineken, Amstel, Groslch), maar het claimt die plek met authentiek vakmanschap en heeft een rijke merkgeschiedenis, met een eigen kleine craft brouwerij in Limburg.
De nieuwe verpakking highligts de brouwerij in Arcen en het team van brouwers, geeft gedetailleerde informatie over de verschillende brouwels en legt de focus op de aantrekkelijkheid. En dit alles onder het toeziend oog van het 13de eeuwse merkicoon Jan 1, Hertog van Brabant, beter bekend als Hertog Jan.
Erik Soeteman, marketing manager: ‘Osborne Pike met our brief in spades, with the winning design meeting all the benchmarks in our quantitative research. It drives stronger preference, higher visibility and key brand messages such as craftsmanship, quality and taste’.
www.osbornepike.co.uk
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing