Redesign Hertog Jan door Osborne Pike

Redesign Hertog Jan door Osborne Pike
  • Design
  • 16 mrt 2016 @ 14:07
  • 13050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging

Osborne Pike heeft voor Ab InBev het merk Hertog Jan een strategische 'opfrisbeurt' gegeven en dat wordt gevierd met de introductie van het nieuwe lentebiertje (Lentebock). Het design moest aantrekkelijker gemaakt worden voor de ‘authentieke ontdekkers’ en de ‘experience maximisers’, maar tegelijkertijd de meer traditionele fans tevreden houden.

Hertog Jan bekleedt als merk de 4de plek in Nederland na de ‘HAGs’ (Heineken, Amstel, Groslch), maar het claimt die plek met authentiek vakmanschap en heeft een rijke merkgeschiedenis, met een eigen kleine craft brouwerij in Limburg.

De nieuwe verpakking highligts de brouwerij in Arcen en het team van brouwers, geeft gedetailleerde informatie over de verschillende brouwels en legt de focus op de aantrekkelijkheid. En dit alles onder het toeziend oog van het 13de eeuwse merkicoon Jan 1, Hertog van Brabant, beter bekend als Hertog Jan.

Erik Soeteman, marketing manager: ‘Osborne Pike met our brief in spades, with the winning design meeting all the benchmarks in our quantitative research. It drives stronger preference, higher visibility and key brand messages such as craftsmanship, quality and taste’.


www.osbornepike.co.uk


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken