O’Neill lanceert collectie van gerecycled plastic in diepzee-abri
- Design
- 3 mei 2016 @ 10:49
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Productdesign
- 3 mei 2016 @ 10:49
- Redactie Design
Via onder meer een ‘diepzee’-abri van JCDecaux heeft O’Neill zijn duurzame lijn surfproducten gemaakt van gerecycled strandplastic gerlanceerd. De nieuwe lijn heet ‘O’Neill Blue – Our Ocean Mision’ en is een initiatief om surfproducten te ontwikkelen gemaakt van gerecycled strandplastic.
Op het Damrak in Amsterdam stond een ‘diepzee’-abri met daarin onder meer een 3D-printer die van zwerfplastic kleine surfboards produceerde. Deze abri maakte deel uit van de kick-off van deze duurzame kledinglijn van het surfmerk.
Al eerder trok O’Neill in het centrum van Amsterdam de aandacht van voorbijgangers met een opvallende abri-bestickering van een levendige en brandschone onderwaterwereld en een photobooth van JCDecaux waarmee O’Neill mensen uitnodigde foto’s te delen met de hashtag #oneillblue om kans te maken op een surftrip. Tegelijkertijd liep het project ‘10 days without plastic’, waarin Pat Smith van de band Splendid probeerde te leven zonder plastic te gebruiken.
Met O’Neill Blue wil het surfmerk een bijdrage leveren aan schonere stranden en meer bewustzijn creëren rond het probleem van de zogenoemde plastic soep: naar schatting belandt jaarlijks zo’n acht miljoen ton plastic afval in zee.
O’Neill werkt voor de ontwikkeling van deze nieuwe kledinglijn samen met Bionic, een bedrijf dat hoogwaardige eco-garen en -stoffen ontwikkelt en produceert, van vezels die zijn onttrokken uit gerecycled strandplastic. Het eco-draad Bionic DPX bestaat uit een mix van onder meer plastic vezels en katoen, dat tezamen garen vormt met een verfijnde textuur. Voor de lente- en zomercollectie van O’Neill Blue zijn langs stranden en kustlijnen wereldwijd ongeveer 200.000 plastic flessen verzameld.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing