O’Neill lanceert collectie van gerecycled plastic in diepzee-abri

O’Neill lanceert collectie van gerecycled plastic in diepzee-abri
  • Design
  • 3 mei 2016 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Via onder meer een ‘diepzee’-abri van JCDecaux heeft O’Neill zijn duurzame lijn surfproducten gemaakt van gerecycled strandplastic gerlanceerd. De nieuwe lijn heet ‘O’Neill Blue – Our Ocean Mision’ en is een initiatief om surfproducten te ontwikkelen gemaakt van gerecycled strandplastic.

Op het Damrak in Amsterdam stond een ‘diepzee’-abri met daarin onder meer een 3D-printer die van zwerfplastic kleine surfboards produceerde. Deze abri maakte deel uit van de kick-off van deze duurzame kledinglijn van het surfmerk.

Al eerder trok O’Neill in het centrum van Amsterdam de aandacht van voorbijgangers met een opvallende abri-bestickering van een levendige en brandschone onderwaterwereld en een photobooth van JCDecaux waarmee O’Neill mensen uitnodigde foto’s te delen met de hashtag #oneillblue om kans te maken op een surftrip. Tegelijkertijd liep het project ‘10 days without plastic’, waarin Pat Smith van de band Splendid probeerde te leven zonder plastic te gebruiken.

Met O’Neill Blue wil het surfmerk een bijdrage leveren aan schonere stranden en meer bewustzijn creëren rond het probleem van de zogenoemde plastic soep: naar schatting belandt jaarlijks zo’n acht miljoen ton plastic afval in zee.

O’Neill werkt voor de ontwikkeling van deze nieuwe kledinglijn samen met Bionic, een bedrijf dat hoogwaardige eco-garen en -stoffen ontwikkelt en produceert, van vezels die zijn onttrokken uit gerecycled strandplastic. Het eco-draad Bionic DPX bestaat uit een mix van onder meer plastic vezels en katoen, dat tezamen garen vormt met een verfijnde textuur. Voor de lente- en zomercollectie van O’Neill Blue zijn langs stranden en kustlijnen wereldwijd ongeveer 200.000 plastic flessen verzameld.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken