Brouwers geherintroduceerd door AH en Millford

Brouwers geherintroduceerd door AH en Millford
  • Design
  • 20 jun 2016 @ 15:30
  • 12134 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategiePackaging

In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn in samenwerking met Millford na ruim 15 jaar een oude bekende te herintroduceren met een propositie die past tussen ‘een karaktervol speciaalbier en een dorstlessende pilsener’: Brouwers.

Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. Samen met brand identity bureau Millford is Brouwers opnieuw gepositioneerd en voorzien van een nieuwe identiteit. Vanuit de merkwaarden ‘karaktervol, toegankelijk, kwaliteit en eigentijds’ heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld en deze doorvertaald naar alle touch points.

Millford: ‘Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke merkembleem waarin de vier kernwaarden van het merk terug te vinden zijn. Het nieuwe logo en de visuele identiteit voldoen aan het huidige tijdsbeeld en sluiten naadloos aan op beide markten.’

tekst gaat verder onder beeld

Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een packaging design: ‘Het eigenzinnige, maar passende karakter, geeft het bier de juiste attitude én toegankelijkheid. De brouwer staat centraal, het gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket waardoor de pilsener een eigenzinnig design krijgt.’

Brouwers is vanaf vandaag te koop bij Albert Heijn.



 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken