Brouwers geherintroduceerd door AH en Millford
- Design
- 20 jun 2016 @ 15:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - StrategiePackaging design
- 20 jun 2016 @ 15:30
- Redactie Design
In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn in samenwerking met Millford na ruim 15 jaar een oude bekende te herintroduceren met een propositie die past tussen ‘een karaktervol speciaalbier en een dorstlessende pilsener’: Brouwers.
Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. Samen met brand identity bureau Millford is Brouwers opnieuw gepositioneerd en voorzien van een nieuwe identiteit. Vanuit de merkwaarden ‘karaktervol, toegankelijk, kwaliteit en eigentijds’ heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld en deze doorvertaald naar alle touch points.
Millford: ‘Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke merkembleem waarin de vier kernwaarden van het merk terug te vinden zijn. Het nieuwe logo en de visuele identiteit voldoen aan het huidige tijdsbeeld en sluiten naadloos aan op beide markten.’
tekst gaat verder onder beeld
Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een packaging design: ‘Het eigenzinnige, maar passende karakter, geeft het bier de juiste attitude én toegankelijkheid. De brouwer staat centraal, het gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket waardoor de pilsener een eigenzinnig design krijgt.’
Brouwers is vanaf vandaag te koop bij Albert Heijn.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Common Ground’ siert Nederlands... 02-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation