Captur en Clio best verkochte modellen in particuliere markt
- Design
- 10 jan 2017 @ 13:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Accountability
- 10 jan 2017 @ 13:00
- Redactie Design
Renault Nederland is blij. Met een marktaandeel van 10,7 procent boekte Renault & Dacia in 2016 in Nederland het beste verkoopresultaat sinds 2002, terwijl de totale markt meer dan 10 procent daalde ten opzichte van 2015. ‘Door een ongekend hoog aantal modelintroducties in 2016 en het succesvolle design van Nederlander Laurens van den Acker - onder meer de Renault Talisman, Mégane, Clio, Scénic en Zoe met een actieradius van 400 km (NEDC), alsmede de vernieuwde Dacia Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway en de Duster met EDC-automaat heeft Renault een uitstekende uitgangspositie om de stijgende verkooplijn door te trekken in 2017.’
De Captur en de Clio zijn de nummers 1 en 2 op de particuliere markt in ons land en Renault is voor het tweede opeenvolgende jaar het populairste automerk onder particulieren. ‘Ten opzichte van 2015 betekende dit een stijging van 16 procent in volume en plus 2.1 procent marktaandeel.’
Met een marktaandeel van 9,2% was Renault in 2016 het op één na bestverkochte personenautomerk van Nederland. De Clio stond met 10.730 stuks op de 2e plaats als meest populairste auto van het land.
Ook in de bedrijfswagenmarkt heeft Renault zijn positie verder verstevigd. ‘Met een verkoopgroei van 26% nam het markaandeel met 0,4% toe tot 12,3%.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

