[designpanel markteers] ‘Dit neigt naar perfectie'
- Design
- 7 feb 2017 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DesignpanelPackaging design
- 7 feb 2017 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Voor zorginstelling Scorlewald in Schoorl - met werkplaatsen voor mensen met een verstandelijke beperking - ontwierp SoGood bloembollenverpakkingen. Rob Verhaart, creative director bij SoGood: ‘De verpakking is eenvoudig in elkaar te zetten en te personaliseren met stempeltjes met de namen van de medewerkers en stickers van bijen, lieveheersbeestjes of vlinders.’ Het plaatje met de afbeelding van de bloemen kun je in de grond stoppen na het planten van de bollen en het doosje kan hergebruikt worden door het weer dicht te plakken als spaarpot. Ons panel van marketeers gaat uit z'n dak.
Marc van Eck, partner Business Openers
Prachtig, mooi, slim, goed en ontroerend. Dit zijn echt de initiatieven waar je blij van wordt. Dit keer geen onnodige grote praat, geen onnodige tierelantijntjes, gewoon een raak ontwerp, handig en dat past bij wat het is. Het is wellicht niet het mooiste design dat je ooit gezien hebt, wellicht ook niet het bijzonderste, maar het is gewoon in en in goed. Voor dit soort zaken hebben we de 10. Van harte. En nu meteen bestellen. Niet alleen ik, maar alle lezers!
Rapportcijfer: 10
Tekst gaat verder onder het beeld
Paul Sluis, global marketing communication manager KLM
Waar ik normaal afsluit met een conclusie, begin ik er nu mee: dit nijgt naar perfectie. Ik ben niet zozeer lyrisch over het kleurgebruik, maar des te meer over de manier waarop deze verpakking is opgezet. Simpel en toch onderscheidend. Deze bloembollen koop je niet rationeel, maar voor het verhaal; met passie gemaakt door mensen met een verstandelijke beperking. De naam van de maker is terug te vinden op de verpakking, evenals de personalisatie door middel van de verschillende stickers. Hierdoor koop je het niet van een bedrijf, maar van een persoon: ‘de maker’. Dat het doosje kan worden gebruikt als spaarpot voor een goed doel, maakt het helemaal af.
Rapportcijfer: 9
Henry van der Zeeuw, directeur Brandmasters
SoGood heeft een mooie opdracht met een bijzonder doel binnengehaald. Complimenten aan MarketingTribune dat ook een designproject van een niet-commerciële instelling de revue passeert. De missie was om een aantrekkelijke verpakking te maken voor een product dat door mensen met een uitdaging is gemaakt en SoGood heeft de lieve vriendelijke sfeer van de werkruimte weten te vangen met deze lieve verpakking. De keuze voor een aardetoon-doosje (basis) en een kleurrijk label (bloem) illustreert voor mij dat er goed is nagedacht over de kern van het product. De keuze voor een speels font met de namen van de bloemarrangementen bewijst dat ook over de boodschap goed is nagedacht. Designtechnisch niet state of the art en dat hebben ze goed gezien…blijf dicht bij de kern zonder poespas!
Rapportcijfer: 8
De designers zijn iets kritischer. Lees hun onderbouwing op marketingtribune.nl zoekterm ‘designpanel’.
Helmich van Herpt, BoomCreatives: 5
Taco Schmidt, Reggs: 8,5
Pieter Steenaert, Brum: 7
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing