Kamp Seedorf ontwerpt pot Febo-grillburgersaus
- Design
- 7 jul 2017 @ 16:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designGraphic
- 7 jul 2017 @ 16:30
- Redactie Design
De Febo grillburgersaus is vanaf nu ook in een potje te koop. Dit ter ere van de 40ste verjaardag van de grillburger die door de Amsterdammers is uitgeroepen tot de lekkerste burger van de stad (bron: Parool). Street art collectief Kamp Seedorf - dat onlangs met hun eerbetoon aan burgermeester Eberhard van der Laan een Dutch Street Award in de categorie Best Message won - is verantwoordelijk voor het limited edition ontwerp.
De pot kost 4 euro en is verkrijgbaar bij alle Febo-vestigingen, zolang de voorraad strekt. ‘De grillburger bestaat inmiddels 40 jaar. Toen mijn vader en opa de burger samen ontwikkelden was ‘ie van meet af aan populair. Vorig jaar werden er ruim 3,7 miljoen verkocht. Het recept van de iconische saus is nog steeds geheim: alleen mijn vader, onze kwaliteitsmanager en ik weten dit’, aldus Dennis de Borst, directeur van familiebedrijf Febo. Street art collectief Kamp Seedorf werd aangehaakt voor het ontwerp van het etiket. De samenwerking is een logische; Kamp Seedorf gaf al eerder, uit eigen initiatief, de muren van Amsterdam kleur met een uitvergrote prent van hun held: de grillburger.
FEBBQ
Ter viering van de verjaardag van de grillburger en de lancering van de limited edition grillburgersaus strijkt op zondag 9 juli vanaf 16:00 uur (totdat de burgers op zijn) een ware ‘FEBBQ’ neer in Amsterdam. Een grote grill-sessie met gratis grillburgers, gratis bluegrass-muziek en gratis oneindig veel grillburgersaus. Iedereen is welkom! Houd voor de locatie de Facebook eventpagina in de gaten.
De limited edition grillburgersaus en bijbehorende campagne is ontwikkeld in samenwerking met Natwerk, het reclamebureau dat al drie jaar lang verantwoordelijk is voor alle campagnes voor Febo.
Over Kamp Seedorf
Het (anonieme) straatkunstcollectief Kamp Seedorf werd in 2011 opgericht en heeft inmiddels een grote schare fans. Culthelden, voetballers, hiphop en volkszangers zijn terugkerende thema’s in hun handgeschilderde werken, die met lijm in de openbare ruimte worden aangebracht. In verschillende steden bracht Kamp Seedorf al eerder reuring in het straatbeeld, met afbeeldingen van Clarence Seedorf, Khadaffi, André Hazes én de FEBO-grillburger.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing