Onesize creëert visual identity serie The Strain

Onesize creëert visual identity serie The Strain
  • Design
  • 18 jul 2017 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital design

De in design in motion gespecialiseerde creative studio Onesize zet met de ontwikkeling van de visual identity voor de serie The Strain van FX Networks hun Amerikaanse expansie voort. The Strain is een Amerikaanse horrorserie over vampieren die tekeergaan in New York, gebaseerd op het gelijknamige boek van Guillermo del Toro en Chuck Hogan. Het laatste seizoen ging 16 juli in première.

Onesize won de pitch dankzij een teaserpromo voor de cultserie American Horror Story 6. Geïnspireerd door de verhaallijn van de serie, waarin een vampierenvirus de mensheid infecteert, kozen de creatieven voor een thema van bloed om de nachtmerrieachtige wereld van The Strain tot leven te brengen.

Inspiratie werd gevonden in surrealistische schilderkunst en de stijl van graphic novels met een sterke focus op vloeistoffen. Met digitale paint mapping-effecten ging het team experimenteren in hun Amsterdamse studio. Hun zoektocht naar de perfecte beelden van bewegende vloeistoffen leidde ze naar de specialist Susi Sie in Berlijn, waarmee ze samen de live action footage van vloeistoffen maakten.

‘We hebben de vloeistoffen in de studio van Susi Sie in Berlijn gefilmd’, zegt Chris Coopmans, artddirector bij Onesize. ‘Eerst hebben we lasergesneden mallen van de logo’s van FX en The Strain gemaakt en daarmee is Susi aan de slag gegaan. Alles is highspeed opgenomen om in post de maximale controle te houden over de vloeistofbeweging en deze te manipuleren. Terug in de studio hebben we een selectie gemaakt van de beste shots en deze vervolgens gereed gemaakt voor 3D. Alle shots, behalve de logo’s, zijn volledig gedigitaliseerd en met gedetailleerde texturelagen op 3D-modellen gemapt.’
Twee kleuren vormden de basis van de visual identity, waarbij wit het vampierenbloed vertegenwoordigt en rood dat van mensen. Met deze ingrediënten heeft het team bij Onesize een pakket samengesteld dat voor verschillende doeleinden in te zetten is, bijvoorbeeld; promo’s, teasers, count downs, interstitials, en alles voor zowel online als voor tv.

‘We nemen graag de creatieve leiding - maar we geloven ook sterk in een nauwe samenwerking met klanten en creatieven, ongeacht waar een creative brief ons naartoe leidt. We kunnen een project volledig van concept tot final rendering verzorgen: art direction, design, regie, visual-effects, editing en (post-) productie. Het succes van deze benadering wordt bewezen door het feit dat onze laatste promocampagne voor American Horror Story van FX maar liefst acht prijzen in de wacht sleepte bij de PromaxBDA awards, inclusief zes keer goud’, zegt Kasper Verweij, creative director, designer & partner bij Onesize.

Bekijk hier de trailer met het werk van Onesize

Credits
FX NETWORKS

President, Multi-Platform Marketing: Stephanie Gibbons
EVP, Multi-Platform Marketing: John Varvi
SVP, Motion & Digital Design: Steve Viola
SVP, Content & Editorial: Carol Weiler
VP, Motion Design: Albert Romero
VP, Production, Motion Design: Dara Barton
VP, Content & Editorial: Paul Harris
Art Director, Motion Design:  Andre Carbonari

ONESIZE
Agency & Post production: Onesize
Executive producer: Pepijn Padberg
Creative / director: Kasper Verweij
Art Director: Chris Coopmans
Fluid Artist: Susi Sie

Design & Animation:
Rogier Hendriks
Chris Coopmans
Harm van Zon
Jeff Beukema
Johannes Mattson
Eric Groeneveld

Making of

Showreel Onesize

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken