SoGood ontwikkelt verpakkingen voor nieuwe dropsoort Klene Krakers

SoGood ontwikkelt verpakkingen voor nieuwe dropsoort Klene Krakers
  • Design
  • 18 jul 2017 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Voor een nieuwe dropsoort van Klene, de Krakers, ontwikkelde designbureau SoGood de verpakkingen. Edwin Visser, directeur van SoGood: ‘Eerst bedachten we de naam Krakers voor dit dropje. In de herkenbare Klene-stralen rondom het logo hebben we een kraakeffect ingebracht.’

Luuk Olde Hengel, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: ‘Klene introduceert nu een serie dropjes met een heerlijk krakend laagje met smaken die aansluiten bij de vertrouwde recepturen van Klene, maar toch vernieuwend zijn. Met deze drie soorten innoveert het merk Klene. Het is een mooi voorbeeld van het MAYA-principe: Most Advanced Yet Acceptable.’

‘Het was lastig een verpakking te maken die goed uitlegt wat de consument kan verwachten zonder teveel concessies te doen voor een sterke herkenbare Klene verpakking. Ook qua design hebben we gebruik gemaakt van het MAYA-principe’, aldus Edwin Visser.

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken