DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea

DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea
  • Design
  • 16 aug 2017 @ 10:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Designawards

DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).

De jury van de Red Dot Awards “Communication Design 2017”, beoordeelde creatief werk van bureaus, designers en bedrijven uit meer dan 50 deelnemende landen. Voor DAY zijn de internationale awards een waardevolle erkenning voor de hoge kwaliteit van zowel het design als de creatieve prestaties die zij zo hoog in het vaandel hebben staan.

Eindhoven Airport

DAY ontwikkelde het interieur en de branding van de nieuwe gate-omgeving in de terminal als onderdeel van de uitrol van de nieuwe positionering: ‘Always Easy’. Hierbij staat gemak voor de passagier centraal. Het design is gebaseerd op het Nederlandse landschap met geometrische vormen en een fris kleurenpalet. Eindhoven Airport verwacht in 2017 een passagiersgroei van 19% te realiseren: 5,7 miljoen passagiers die een gemakkelijke gebruikerservaring en moderne faciliteiten verwachten. DAY en Eindhoven Airport zetten hun succesvolle samenwerking voort en werken verder aan de inrichting en uitstraling van retail- en horecagebieden, hospitality gebieden en bijbehorende services.

KayaTea

KayaTea is een familiebedrijf uit Casablanca, Marokko. Het doel van dit familiebedrijf is de eerste Marokkaanse ijsthee volgens traditionele wijze te ontwikkelen. Het merkverhaal ‘rich’ is gebaseerd op de Marokkaanse historie en de traditionele Marokkaanse theeceremonie. DAY creëerde een overkoepelende identiteit voor KayaTea, met voor elke smaak (mint, citroen, kers en nectarine) een eigen onderscheidend karakter door het gebruik van karakteristieke (Marokkaanse) patronen. Geïnspireerd op de variatie van kleuren, stoffen, prints en smaken die Marokko kent. Naast de merkidentiteit en packaging heeft DAY art direction uitgevoerd op de ontwikkeling van de KayaTea introductiefilm en website.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken