Deadline nieuwe ontwerpwedstrijd Hema nadert
- Design
- 26 sep 2017 @ 13:52
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Maatschappij
- 26 sep 2017 @ 13:52
- Redactie Design
Anders dan bij de Hema-ontwerpwedstrijd wordt er dit keer niet gevraagd om een Hema-product te ontwerpen. Hema nodigt jonge ontwerpers nu uit mee te denken over duurzaam en sociaal design en is op zoek naar ideeën met sociaal-maatschappelijk nut. Ideeën en producten die het leven leuker en makkelijker maken, op een duurzame en sociale manier. De ideeën worden tijdens het ‘Hema design daten’ tijdens de Dutch Design Week 2017 samen met expert verder ontwikkeld. De deadline voor het insturen van ideeën is zondag 1 oktober via de site van Dutch Design Foundation.
Uit de inschrijvingen wordt een selectie gemaakt van zes ontwerpers die zullen deelnemen aan het Hema design daten tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven op zondag 22 oktober 2017. Ideeën moeten worden ingediend door maximaal één A4 uitleg in tekst en 2-3 beelden bij te voegen.
De geselecteerde ontwerpers ontvangen bericht op 12 oktober. Daarna worden er interviews bij de geselecteerde ontwerpers afgenomen op het Hema support office in Amsterdam op 13 en 16 oktober (je dient één van deze dagen beschikbaar te zijn). De geselecteerde ontwerpers worden via social media van Dutch Design Foundation en Hema voorgesteld aan het publiek. Op 22 oktober krijgen de zes geselecteerde ontwerpers de kans om hun idee verder te ontwikkelen met klanten en experts. Het expertteam bestaat uit:
- senior designer van Hema
- marketing & communicatie expert van Hema
- sustainability expert van Hema
- expert senior designer
- klant van Hema
- expert start-ups
Aan het einde van de dag worden de concepten gepresenteerd aan het expertteam en kiest dit team samen met juryvoorzitters Tanja Soeter (creative director Hema) en Eva Ronhaar (head of sustainability Hema) twee winnaars. De winnaars worden in de daaropvolgende drie maanden verder begeleid door het Hema-expertteam om hun idee verder te ontwikkelen. Aan het winnen is een budget van € 10.000,- verbonden. Dit bedrag wordt besteed aan de verdere ontwikkeling van het idee en wordt beheerd door Hema.
Kijk hier voor de voorwaarden van deelname, criteria en overige info.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing