Mountain ontwikkelt nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign Lola Quinoa

Mountain ontwikkelt nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign Lola Quinoa
  • Design
  • 6 sep 2017 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idPackaging design

Quinoa kent zijn oorsprong in het Andes-gebied in Zuid-Amerika. Lola Quinoa, een merk van de Dutch Quinoa Group, is een ras dat in Nederland in de buitenlucht kan groeien en wil quinoa voor een groter publiek toegankelijk maken. Om dit te bereiken vroeg de Dutch Quinoa Group aan Mountain om een nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign te ontwikkelen.

Rik Keessen van Mountain: ‘Quinoa in het algemeen en Lola Quinoa in het bijzonder spreekt vooral millennials aan. Een doelgroep van jonge actievelingen die grote waarde hecht aan een gezonde en gevarieerde levensstijl en daarbij op zoek is naar een inspiratief en eerlijk verhaal. Die actieve en jonge stijl is ook de basis voor het nieuwe designconcept van Lola Quinoa. Geen vast designgrid, maar wel stijlelementen die op verschillende manieren worden ingezet. Een optimistisch kleurgebruik, bolde organische typografie en het venster vallen daarbij het meeste op. Er is ook aandacht voor uitleg van de Hollandse oorsprong en bereidingswijze en zijn er suggesties voor gebruik bij het ontbijt, lunch, avondeten of als tussendoortje.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken