Wunder ontwikkelt merkstijl Juke
- Design
- 21 sep 2017 @ 09:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designVisual id
- 21 sep 2017 @ 09:20
- Nanny Kuilboer
Juke is de gezamenlijke radio en muziekdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, met muziekredacteuren als Edwin Evers en Armin van Buuren. Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design. Alef de Jong, creatief strateeg en partner Wunder: ‘Het was een mooie opdracht om de merkstijl van een nieuw Nederlands digitaal platform te ontwikkelen. De uitdaging zat er voor ons in om het digitale platform lokaal en persoonlijk te laten zijn. In het design zitten daarom vele handvatten om de service persoonlijker en gemakkelijker te maken. De gebruiker wordt geholpen bij het vinden van de juiste muziek, voor het juiste moment.’
Menno van Waardhuizen, strategisch creatief en partner Wunder: ‘Voor een digitaal platform, dat op vele verschillende devices en schermformaten gebruikt wordt, is het belangrijk dat er altijd relevant en consistent gecommuniceerd kan worden. Het logo is daarom eenvoudig, krachtig en verhalend. Het iconische kroontje symboliseert dat de gebruiker de “koning te rijk” is. Het kroontje is een waardevol extra communicatie-device waarmee Juke verhalen kan vertellen. Een icoon dat bovendien altijd herkenbaar en actueel toegepast kan worden. Ongeacht de grootte of het platform waarop het gebruikt wordt blijft het herkenbaar. De merkstijl zorgt er voor dat Juke een herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk is. Voor de marketingcommunicatie en verbeelding van de momenten, stemmingen en activiteiten in de app is gebruik gemaakt van inspirerende, toegankelijke en eigentijdse fotografie. Met de sprekende kleuren, inspirerende fotografie en handige tips toont Juke dat het leven een stuk rijker is met de juiste muziek.’
Wunder werd al in een vroeg stadium bij de ontwikkeling betrokken. Jon Hilbrants, managing director Juke: ‘De samenwerking met Wunder was de definitie van een partnership. Ze denken mee, geven richting en zijn super creatief. Naast het feit dat zij onze businesspropositie zeer goed hebben weten te vertalen naar een herkenbaar merk, zijn wij er ook van overtuigd dat deze merkstijl alle elementen bevat om de komende jaren een uniek merk mee te bouwen in de digitale muziekentertainmentmarkt.’
Lukas Pauka, product manager music Talpa Radio:’’Wunder heeft ons goed begeleid en zij gaven de juiste invulling aan een uitdagend strategisch merkvraagstuk. Ze weten als geen ander hoe je tot een unieke merkstijl moet komen en nemen je als klant mee in de keuzes die daarvoor gemaakt moeten worden.’
Om te laten zien dat de Talpa Radio-merken bepalend zijn voor het merk zijn ze subtiel zichtbaar in de kleurstelling.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing