'Huismerken van AH kunnen worden gezien als succesvol en sterk merk'

'Huismerken van AH kunnen worden gezien als succesvol en sterk merk'
  • Design
  • 27 nov 2017 @ 12:16
  • 33091 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Packaging

Onlangs vond de tweede bijeenkomst plaats van het Effective Packaging Network (EPN) plaats. Er stonden twee thema’s centraal: Het nieuwe merkendenken en -doen en Onderscheidend vermogen met eigen merk-producten.

Het nieuwe merkdenken en -doen
Rik Keessen (Brand Tailor bij Mountain) en Annemarie Wanders (verantwoordelijk voor de merken Old Amsterdam en Maasland bij Westland Kaas) stonden stil bij de dynamische wereld van merkenmanagement. Keessen: ‘Marketeers bij zowel A-merken als huismerken ontdekken steeds meer dat de oude manier van werken onvoldoende efficiënt en effectief is.’

Onderscheidend vermogen met eigen merk-producten
Albert Heijn’s designmanagers Floor Derksen en Sandra Rooijmans namen het tweede thema voor hun rekening en gingen uitgebreid in op het onderscheidend vermogen van huismerken. Keessen: ‘De huismerken van AH kunnen worden gezien als een groot, succesvol en sterk merk met een hoge voorkeur bij de consument. De deelnemers kregen door een tweetal cases een uitgebreid kijkje in de Albert Heijn-keuken. Floor Derksen ging uitgebreid in op de relaunch van Perla-koffie en Sandra Rooijmans presenteerde de relaunch van het Delicata-chocoladeassortiment.

Naast de twee plenaire sessies vonden nog een tweetal paralelsessies plaats, waarin ruimte was voor discussie over beide thema’s en kennis en ervaringen werden gedeeld.

Keessen: ‘De initiatiefnemers van EPN wil naast het organiseren van platformbijeenkomsten ook veel energie gaan steken in het opzetten van een online platform/netwerk, waarbij informatie, communicatie en verbondenheid wordt gerealiseerd. Het hoger gelegen doel is om samen waarde te ontwikkelen.’

Initiatiefnemers
Rik Keessen, Mountain Design
Prof. Roland ten Klooster, Plato design/UvT
Dick Bais, Get Pact Packaging en Brandmanagement
Edgar van de Velde, FroQ Brandservices
Bart Massa, Marktonderzoekbureau Validators
Karel-Jan van den Hoven, Auxilius merkenmanagement

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken