Met VR Amsterdamse haven in de Gouden Eeuw beleven

Met VR Amsterdamse haven in de Gouden Eeuw beleven
  • Design
  • 30 nov 2017 @ 08:46
  • 16275 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

14 december opent het Scheepvaartmuseum in Amsterdam de experience 'Dare to Discover | A VR Journey' voor het publiek. NorthernLight is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het ontwerp en de productiebegeleiding van het interieur, de identiteit en de VR-experience, die te zien is aan boord van het VOC-schip de Amsterdam. Met een VR-bril kun je de Amsterdamse haven in de Gouden Eeuw beleven. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met het Scheepvaartmuseum en de ontwikkeling van de VR-content ligt in handen van Shosho.

'Dare to Discover | A VR Journey' is de eerste museum-experience waarbij VR een sociale beleving is, omdat de bezoekers geen koptelefoon op hebben. Door het surround geluid en de special effects horen en voelen de bezoekers de bedrijvigheid in de haven uit de Gouden Eeuw.

Meesterwerk van Reinier Nooms
Uitgangspunt is het meesterwerk 'Gezicht op het IJ met 's Lands Zeemagazijn’ van Reinier Nooms uit 1664. Dit schilderij toont een aantal oorlogsschepen voor het huidige gebouw van het Scheepvaartmuseum.

Tijdens deze VR-tijdreis bevinden bezoekers zich midden in de haven van het 17e-eeuwse Amsterdam. Ze bekijken verschillende gebeurtenissen van een afstand, maar ook van zeer dichtbij. De grote bedrijvigheid van varende schepen en roeibootjes tussen de schepen die afgebouwd worden. Aan het begin van de experience is de skyline van Amsterdam nog steeds leeg. Tijdens de experience wordt nieuw land gecreëerd. Hier worden de werf en 's Lands Zeemagazijn gebouwd. De Montelbaan-toren is zichtbaar, met handelaars van verschillende nationaliteiten en de aan- en afvoer van goederen en diensten. Dit is ook het moment waarop matrozen en soldaten afscheid nemen van hun familie en beginnen aan de VOC.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken