Dion van der Spek creatief strateeg bij Studio Piraat

Dion van der Spek creatief strateeg bij Studio Piraat
  • Design
  • 18 jan 2018 @ 15:02
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Personalia

Het Haagsche ontwerp- en communicatiebureau Studio Piraat – gevestigd in het hippe Binckhorst – is een creatief strateeg rijker: Dion van der Spek. Studio Piraat introduceert hem met een persbericht in de vorm van een interview met de nieuwkomer.

Welke studie achtergrond heb je?
In mijn studie Commerciële Economie, gevolgd in Leiden, heb ik mij sterk ontwikkeld in de vakken Marketing, Communicatie, Sales en Ondernemerschap. Tijdens mijn studie creëerde ik een interesse voor het oplossen van problemen vanuit een strategisch en creatief perspectief. De afgelopen jaren heeft mijn baan als marketeer bij Secrid deze interesse des te meer bevestigd. Of het nu gaat om social media, het opstellen van een visiedocument of het ontwikkelen van een brochure, interesse biedt uitkomsten.

Wat heb je geleerd bij je vorige baan?
Naast alle primaire vaktermen en -handelingen heb ik vooral geleerd om flexibel te zijn, zowel binnen een team als externe. Ik denk dat het binnen onze branche belangrijk is om je ogen niet te sluiten voor de keiharde feiten. Hiermee bedoel ik vooral dat je de realiteit niet kan veranderen, maar er wel mee kan spelen door creativiteit te gebruiken en vooral niet te snel te oordelen. Of dit nu gaat over een bedrijfsprobleem of je eigen gevoel, alles is maar perspectief.

Wat kom je brengen?
Mijn kracht ligt bij het koppelen van strategie met creativiteit, de grenzen verleggen, maar toch binnen bepaalde kaders werken. Hoe complexer het probleem, hoe spannender ik het vind en des te gaver de uitkomst wordt. Ik heb al op het piratenkantoor gezien dat er aan sfeer niks ontbreekt, maar ook daar neem ik een rugtas vol van mee!

Waar kijk je naar uit?
Naast dat ik impact wil maken, met alles wat ik doe, wil ik ook echt heel graag leren en het liefst zoveel mogelijk. De diversiteit van een ontwerpbureau en diens vele verschillende opdrachtgevers geven mij deze mogelijkheid. Over een aantal jaar zou ik mijzelf graag zien als een creatief strategisch ingesteld marterbrein, iets wat ik hoop te bereiken binnen de scheepswanden van Studio Piraat.

Waarom Studio Piraat?
Naar het zoeken van een nieuwe uitdaging kwam ik Studio Piraat tegen. Het eerste mailcontact, de eerste hand die werd geschud en de eerste lunch op en met de studio waren voor mij een overtreffende trap van bevestiging: Dion, piraat van me, doe je best! En dit natuurlijk naast alle mooie projecten die ik zag op de site met een overtuigende intro video over wie Studio Piraat is!

 

 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken