Redesign Boomsma Graanjenever door SoGood

Redesign Boomsma Graanjenever door SoGood
  • Design
  • 23 jan 2018 @ 08:11
  • 6141 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

Boomsma Distilleerderij werd in 1883 opgericht in Leeuwarden, dus zo’n 130 jaar geleden verscheen de eerste fles Boomsma Jenever. Het familiebedrijf wordt tegenwoordig gerund door de vijfde generatie, broer en zus Chantoine en Saskia Boomsma. De Jonge Pure Graanjenever kreeg een redesign van SoGood.

Chantoine Boomsma: ‘Met de introductie van onze gin hebben we ook een nieuw Boomsma-logo geïntroduceerd. Dit was mede aanleiding om onze Jonge Pure Graanjenever eens nader onder de loep te nemen. Deze zat altijd in de vertrouwde “vogelfles”, maar die kon inmiddels ook verbeterd en gemoderniseerd worden.’

Rob Verhaart, creatief directeur van SoGood: ‘Met behoud van de herkeningswaarde van de karakteristieke Boomsma-vogelfles hebben wij een nieuwe flesvorm ontwikkeld, tezamen met een geheel nieuwe uitmonstering van de Graanjenever. De ijsstructuur is nu veel prominenter. Op het label heeft het nieuwe Boomsma-logo een prominente plaats gekregen. Op handwaarde hebben de fles en label een subtiele verrijking, die het rijke karakter van het product en het merk onderstrepen. Het geheel is meer van deze tijd, maar ademt toch de traditie van Boomsma. We hebben ook de introductieposter ontworpen.’

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers