Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku

Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku
  • Design
  • 15 mrt 2018 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Yuniku, producent van brillenglazen en Ørgreen Optics produceren samen 3D-geprinte brillen die aansluiten op de vormen van je gezicht. De campagne ‘Designed around you’ voor opticiens en consumenten in EMEA is ontwikkeld door Energize.

Klaas Weima, oprichter en managing director creatief bureau voor interaactieve merkcommunicatie Energize: ‘Yuniku, onderdeel van Hoya Vision Care, maakt het met 3D-printtechnologie mogelijk om ‘s werelds eerste visie-gecentreerde brillen te produceren. De unieke monturen sluiten perfect aan op de vormen van jouw gezicht. Samen met het Deense merk Ørgreen heeft Yuniku een unieke collectie gelanceerd. Energize ontwikkelde voor deze brand partnership de internationale campagne.’

Roberto Pantaleoni, Head of EMEA Trade Marketing bij Hoya: ‘Personalisatie is de grootste trend voor brildragers. Normaal gesproken is het montuur het startpunt, wat de pasvorm en de nauwkeurigheid van het zicht kan beperken. In deze unieke samenwerking gaan we een stapje verder en wordt het mogelijk om elk montuur te designen naar het gezicht van iedere klant. Dat is tailor made op z’n best.’

Robin Pas, creative director bij Energize: 'Voor de campagne was het belangrijk om de sterke kanten van beide merken naar voren te brengen: het technische aspect van Yuniku en het minimalistische design van Ørgreen. En dat natuurlijk op voor de consument begrijpelijke manier dat de consument het begrijpt. Want eerlijk is eerlijk: eye-centric-vision is een vrij complex verhaal.’

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Roberto Pantaleoni (Hoya), Giordano Capuano (Ørgreen)
Bureau: Energize
Fotografie: Alek Bruessing
Beeldbewerking: Rutger Luijs (Luminous)

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken