[wrap up] Platform Design maart 2018

[wrap up] Platform Design maart 2018
  • Design
  • 1 apr 2018 @ 09:00
  • 13786 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designVisual idPackaging

Geen leuke 1 april-grap in de aanbieding helaas, want designers zijn een uitermate serieuze beroepsgroep, maar wel een overzicht van wat er zoal gebeurde in maart op marketingtribune.nl/design. Fijne Paasdagen!

A W A R D S

Uitslagen van NL Packaging Awards 2018

Ruim 500 verpakkingsprofessionals waren vanavond aanwezig in Studio 21 in Hilversum bij de uitreiking van de NL Packaging Awards 2018 onder leiding van Art Rooijakkers. Zij zagen 11 winnaars een 12 runner-ups hun prijs in ontvangst nemen.

R O N D V R A G E N

De belangrijkste kwesties voor vrouwen in design in 2018

In het kader van Internationale Vrouwendag vroeg DesignWeek een aantal vooraanstaande designers wat de belangrijkste obstakels zijn voor vrouwen die werkzaam zijn in de designindustrie en hoe die te tackelen.

Is logo nog belangrijkste onderdeel merkimago?

Paul Bailey, strategy director van de Londense branding design studio We Launch, stelde recent op Designweek.co.uk dat een bedrijf veel meer is dan alleen het logo. Zijn post op LinkedIn over de nieuwe logo’s van Google, Airbnb, Spotify en Pinterest veroorzaakte veel reuring. ‘Een kerkhof van typografische persoonlijkheden’.

In navolging op bovenstaand artikel deed MarketingTribune zijn eigen rondje langs de velden en legde een aantal designers de volgende vraag voor: Is het logo nog het belangrijkste onderdeel van een merkimago?

D E S I G N C A S E

Intertoys

Om de vernieuwde merkpositionering van Intertoys in een stroomversnelling te brengen, ontwikkelde Millford in opdracht van Intertoys een visuele identiteit die past bij de tijdgeest en de veranderde consumentenbehoeften. MarketingTribune sprak met Djurre de Wit, brand manager bij Intertoys en Jobert van de Bovenkamp, creative director Millford.

D E SI G N P AN E L

Theater Rotterdam door Vruchtvlees

Strategisch en creatief bureau voor digitale identiteit en campagne Vruchtvlees ontwikkelde de nieuwe identiteit van Theater Rotterdam en ons panel oordeelde.

Conimex Black door Anthem

Het nieuwe logo en het verpakkingsdesign voor Conimex Black is ontwikkeld door Anthem. Het woord is aan ons designpanel.

Porsche24-app door Studio Kraftwerk

De uitdaging voor Studio Kraftwerk was een succesvol loyaliteitsprogramma te ontwikkelen voor klanten die daar eigenlijk helemaal niet op zitten te wachten. Ons panel oordeelt.

S T O R E C H E C K

Biofach, Neurenberg

O N D E R Z O E K

‘Wat een griezel! Rare bontmuts heeft die gast op. Die vrouw naast hem is hartstikke zwanger. Wat een maf plaatje is dit’ - senior brand manager in de FMCG.
Dit is slechts één van de vele bloemige en bij tijd en wijle hilarische uiteenzettingen die volgden op een simpel verzoek om een afbeelding van een realistisch 15e-eeuws schilderij te beschrijven aan de hand van wat de waarnemer letterlijk ziet. Dit opdat deelnemers aan deze oefening die het plaatje niet zien, zich een beeld kunnen vormen van het tafereel.

KORT NIEUWS

De krokodil van Lacoste geeft tijdelijk zijn plekje op

Studenten lanceren designbureau

Alternatief paaseitje

Nieuwe pizza van Dr. Oetker verpakt door SoGood

Spoony door Brum Design

Debuut robotautoconcept voor gedeelde mobiliteit

Walvissen Silo bewaken Zwemcentrum Rotterdam

KoeweidenPostma ontwikkelt identiteit de Mediafederatie

Mountain ontwikkelt nieuwe logo en packaging CêlaVíta

Rebranding Paazl door KoeweidenPostma

Inschrijving Dutch Design Awards 2018 geopend

Snakeware zet AR in voor Hans Boodt Mannequins

TamTam bouwt nieuwe website Eneco

Nieuw design Quaker Cruesli door ProudDesign

[boek] ‘It was like family - like your wife - but better’

Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku

Nieuwe identiteit voor Intermediair door Greenberry

Joost Hartman naar DsignMarking

Kornuit-krat van afval

Nieuw logo gemeente Haarlemmermeer door TBWA/Neboko

Piet Hein Eek ontwerpt nieuwe collectie Ikea

WDCD lanceert nieuwe designchallenge

Verpakkingen La Place bij Jumbo door SoGood

Range Rover Velar mooiste auto ter wereld

Renault partner Dutch Design Week

 

Credits headerfoto: Annie Spratt via Unsplash

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken