SoGood doet redesign Klene voor Engelse markt

SoGood doet redesign Klene voor Engelse markt
  • Design
  • 5 apr 2018 @ 13:05
  • 40060 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • BrandingPackaging

Al enige jaren zijn dropjes van Klene op de Engelse markt verkrijgbaar. Een redesign van SoGood moet de Hollandse authenticiteit van het merk nadrukkelijker overbrengen.

Perfetti Van Melle heeft besloten dat hun merk Klene in de UK niet alleen staat voor het niche product drop, maar bijvoorbeeld ook voor toffees. Ron van der Vlugt, creative director van SoGood: ‘We wilden wegblijven van de klompen en de molentjes. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Nederlandse fiets, waarmee Johannes Koenrades Klene vanaf de Looiersgracht in Amsterdam zijn snoepwaren rondbracht. Het is een typisch Amsterdams tafereel met een knipoog geworden. En is zodoedne volgens ons een eyecatcher in het Engelse schap.’ Inmiddels zijn deze producten ook in een beperkt aantal winkels op de Nederlandse markt verkrijgbaar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken