Albert Heijn schrijft opnieuw opdracht BNO Packaging Talent Award

Albert Heijn schrijft opnieuw opdracht BNO Packaging Talent Award
  • Design
  • 23 mei 2018 @ 10:47
  • 10461 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPackagingProduct

Voor de tweede keer schrijft Albert Heijn de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Dit jaar krijgen studenten en jonge ontwerpers de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te bedenken voor AH Puur-wasmiddel. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen

De opdracht

Deelnemers wordt gevraagd een nieuw verpakkingsdesign te maken voor de lijn ecologische wasmiddelen van AH Puur. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen. Een andere vorm of ander materiaal kan er daarnaast voor zorgen dat verpakkingen beter afbreekbaar of recyclebaar zijn.

Jury, prijzen en uitreiking

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1.500 euro. De prijsuitreiking is onderdeel van het event Superfast op 26 oktober tijdens de Dutch Design Week 2018.

Niet commercieel

De prijsvraag is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer.

Aanmelden

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2015 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2018, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn te vinden op bno.nl/packagingtalent.

Over de BNO Packaging Talent Award

De BNO Packaging Talent Award 2018 wordt door AH gesponsord. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied packaging design biedt. BNO NEXTpack zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van brand- en packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD, Van Heertum en VBAT.

 

bno.nl/packagingtalent

bno.nl/nextpack

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken