Albert Heijn schrijft opnieuw opdracht BNO Packaging Talent Award
- Design
- 23 mei 2018 @ 10:47
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AwardsPackaging designProductdesign
- 23 mei 2018 @ 10:47
- Redactie Design
Voor de tweede keer schrijft Albert Heijn de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Dit jaar krijgen studenten en jonge ontwerpers de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te bedenken voor AH Puur-wasmiddel. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen
De opdracht
Deelnemers wordt gevraagd een nieuw verpakkingsdesign te maken voor de lijn ecologische wasmiddelen van AH Puur. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen. Een andere vorm of ander materiaal kan er daarnaast voor zorgen dat verpakkingen beter afbreekbaar of recyclebaar zijn.
Jury, prijzen en uitreiking
Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1.500 euro. De prijsuitreiking is onderdeel van het event Superfast op 26 oktober tijdens de Dutch Design Week 2018.
Niet commercieel
De prijsvraag is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer.
Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2015 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2018, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn te vinden op bno.nl/packagingtalent.
Over de BNO Packaging Talent Award
De BNO Packaging Talent Award 2018 wordt door AH gesponsord. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied packaging design biedt. BNO NEXTpack zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van brand- en packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD, Van Heertum en VBAT.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing