Caperock ontwikkelt nieuw design ZDF Mittagsmagazin

Caperock ontwikkelt nieuw design ZDF Mittagsmagazin
  • Design
  • 1 mei 2018 @ 13:40
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital design

Het Amsterdamse designbureau CapeRock heeft in samenwerking met het Duitse actualiteitenprogramma ZDF Mittagsmagazin- mima - een nieuw design ontwikkeld.

ZDF mima is een Duits actualiteitenprogramma dat nieuwsachtergronden, sport en opinies aanbiedt en waarin het ochtendnieuws wordt besproken en andere actualiteiten nader worden toegelicht.

Marco-Paul de Jeu, strategy director Caperock: ‘We hebben bij de vormgeving een media-entertainment-beleving gecreëerd zonder afbreuk te doen aan het feitelijke nieuws. Het unieke designelement dat deze beleving teweeg brengt, is de naadloze overgang tussen de full screen graphics en de show graphics in de studio. Dit geeft het programma een dynamische flow waardoor de kijker letterlijk in de content wordt meegenomen. Het resultaat is een frisse benadering van vormgeving voor een actualiteitenprogramma.'

Volledige case

Music & Sound reel



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken