Hak-pot heeft een nieuw jasje
- Design
- 16 mei 2018 @ 16:54
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 16 mei 2018 @ 16:54
- Redactie Design
Het complete HAK-assortiment wordt in 2018 voorzien van een nieuw, maar toch vertrouwd en dus herkenbaar rood-groen logo en een etiket met natuurlijke elementen zodat de inhoud van maximaal zichtbaar is.
In 1952 bracht de familie Hak het eerste geweckte product op de markt, namelijk appelmoes. Kort daarop volgden tuinbonen, kapucijners en bruine bonen.
Eerste advertentie
De glazen pot werd bekend als de ‘Hak-pot’ en had toen al letterlijk en figuurlijk transparantie als doel. De consument kon zien wat hij kocht.
Pot met logo jaren zestig
Erik de Graaf, creatief directeur & partner designbureau Millford Brand Identity uit Leiden: ‘Het nieuwe logo is gebaseerd op no-nonsense en terug naar de basis. Precies de tijdsgeest van nu. Geen onnatuurlijke elementen, alleen natuurlijke kleuren. Voor het etiket hebben we gekozen voor een minimalistisch design met maximale zichtbaarheid en optimale versbeleving van het product, verfraaid met aquarel-illustraties van Carolyn Jenkins. Deze illustraties geven de inhoud van de pot nagenoeg natuurgetrouw weer, waardoor de focus ligt op de natuurlijke oorsprong van de producten. Het sluit meer dan ooit aan bij de trend van Nederlandse gezinnen die op zoek zijn naar eerlijke en oorspronkelijke producten die simpelweg willen weten wat ze eten.’
Pot jaren zeventig
Nicole Freid, directeur marketing & innovatie Hak: ‘Hak wil met de nieuwe branding bovendien de zichtbaarheid en vindbaarheid op het schap verder vergroten. We weten dat mensen het vertrouwde Hak-logo gebruiken om te navigeren binnen het schap. Dit hebben we nog verder verbeterd door meer rust in het etiket te brengen: minder boodschappen en het logo prominenter zichtbaar. Less is more!’
Nieuwe potten 2018
Naast het redesign van het logo en het etiket op de voorkant heeft ook het etiket op de achterkant een redesign ondergaan. Hier zal HAK de consument ‘expliciet’ voorlichten over de hoeveelheid suikers de producten van nature bevatten. Freid: ‘Hak heeft transparantie hoog in het vaandel heeft staan. Het is dus goed om consumenten ook de volledige detailinformatie te geven waar het ingrediënten en voedingswaarden betreft. Wij geven vanaf nu daarom ook meer informatie over de hoeveelheid van nature aanwezige suikers. De meeste producten van Hak bevatten helemaal geen toegevoegd suiker in tegenstelling tot wat wel eens wordt gedacht. Alle groenten en fruit bevatten van nature suiker. Dit leggen nu nog beter uit. Hier zijn namelijk nog wel eens wat misverstanden over bij de consument. In de voedingswaardetabel wordt deze splitsing traditioneel niet gemaakt; wij maken deze voortaan wel. Zo is onze consument altijd goed geïnformeerd over wat hij eet.’
Etiket achterzijde
Het redesign zal gefaseerd worden ingevoerd op het bestaande assortiment. Eind 2018 zullen alle Hak-producten zijn voorzien van het nieuwe logo en etiket.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing