[NMD18] Mark van Iterson, Heineken: ‘Verandering is een constante’

[NMD18] Mark van Iterson, Heineken: ‘Verandering is een constante’
  • Design
  • 17 mei 2018 @ 08:30
  • 13548 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Evenement

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Mark van Iterson, Director Global Heineken Design.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?

De creatieve industrie is belangrijk voor Nederland. Vanuit onze historie zijn we sterk in creativiteit, ondernemerschap en diversiteit. Het is vandaag de dag een belangrijk ‘competitive advantage’ van ons land. Dat gaat over marketing, communicatie, design, innovatie, et cetera. Ook voor Heineken is het van belang dat we onze merkontwikkeling kunnen doen in een omgeving waar topcreativiteit floreert. Vandaar dat ik graag mijn bijdrage lever aan een ‘creatief Nederland’.

Bijna iedere marketeer hoopt of droomt van een paar jaar bij zo’n megamarketingmerk als Heineken, Philips of Unilever. Is dat terecht of zijn jullie net ‘gewone mensen’?

Wij zijn uiteraard hele gewone mensen ;) die gewoon hard werken en hun uiterste best doen om onze grote en kleine merken geliefd te maken bij consumenten over de hele wereld. Natuurlijk ligt de lat hier hoog en is de schaal van het werk vaak groot. De wereld is immers groot en divers. Ook de belangen zijn groot en de concurrentie zit bepaald niet stil. De kunst is dat je daar ook weer niet al te veel van onder de indruk raakt, dat je creatief de ruimte blijft geven en dat je er plezier in hebt.

Wat is jou bijgebleven van een congres of event dat je onlangs bezocht hebt?

Het fascineert mij enorm hoe energiek en creatief jonge mensen in alle delen van de wereld zijn. Of je nou bij evenementen of projecten bent in Kenia, Brazilië of Taiwan, de nieuwe generatie studenten en jong-werkenden is als een vat vol energie en ideeën. Dat is geweldig en geeft mij heel goede hoop.

Wat is jouw grote fascinatie binnen marketing en wat is totaal overtrokken?

Oorspronkelijke, nieuwe concepten, die hun wortels hebben in de historie van een merk. Dat is voor mij topmarketing en merkbouwen. Vernieuwend en toch eigen aan het merk. Overtrokken vind ik het idee dat de wereld nu sneller verandert dan ooit. Dan hoor ik al ongeveer 30 jaar. Wat denk je van de industriële revolutie, de tijd dat we voor het eerst gingen reizen, de ontzuiling. Veranderingen zijn van alle tijden en is in feite een constante.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?

Ik hou erg van onze maak-industrie: Mosa, Forbo, Auping. Mooie producten, met passie en expertise gemaakt en vaak top ontworpen. En bij Ronald Voorn; hij was in de jaren negentig één van de eerste global Heineken brandmanagers; ik werkte bij het designbureau en was hij mijn klant. Benieuwd wat hem nu bezighoudt.

Ook een kaartje bemachtigen? Schrijf je hier in.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken