Pleisters in diverse huidskleuren gelanceerd

Pleisters in diverse huidskleuren gelanceerd
  • Design
  • 1 mei 2018 @ 14:47
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Het Nederlands Albert Schweitzer Fonds lanceert samen met Koninklijke Utermöhlen voor het eerst pleisters in meerdere huidskleuren in Nederlandse drogisterijen. Met de opbrengst van de pleisters worden kleinschalige gezondheidszorgsprojecten in Afrika gefinancierd: Het Grotere Verband, een nieuwe vorm van donateurschap.

Voorzitter Frans Hiddema van het Nederlands Albert Schweitzer Fonds: ‘Iedereen is gelijk, maar niet iedereen is hetzelfde. Daarom is het echt heel vreemd dat er tot vandaag de dag alleen pleisters in één kleur verkocht werden. Ieder mens moet een pleister kunnen plakken van zijn of haar keuze.’

Het Grotere Verband

Het NASF lanceert met Het Grotere Verband een nieuwe en moderne vorm van donateurschap. Met handige medische producten voor hier, worden kleinschalige gezondheidsinitiatieven in Afrika gefinancierd.

Het eerste product van NASF’s donateurmerk ‘Het Grotere Verband’ is een HeltiQ-pleisterset in zes verschillende huidskleuren. Ze zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij Etos, Trekpleister en DA-drogisten voor de adviesprijs van € 3,99 per pakje van 24 pleisters. Van iedere verkochte pleisterset gaat er minimaal € 1,- naar Afrika.

Over de initiatiefnemers

Het Nederlands Albert Schweitzer Fonds verstrekt microgiften aan kleinschalige, lokale gezondheidsinitiatieven in Afrika op basis van de levensvisie van Nobelprijs-winnaar Albert Schweitzer.

Koninklijke Utermöhlen is specialist in wond- en sportzorg-, kraamzorg- en diverse zelfzorgproducten voor kleine ongemakken op of aan de huid onder de merknaam HeltiQ.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken