[wrap up] Platform Design april 2018

[wrap up] Platform Design april 2018
  • Design
  • 1 mei 2018 @ 10:11
  • 8232 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designVisual idPackaging

Wat gebeurde er zoal in april op marketingtribune.nl/design? Eén maand designnieuws in één handig overzicht met onder meer een interview met Fiskars dat Wedgwood nieuw leven probeert in te blazen.

I N T E R V I E W

Emile van Oorschot van Fiskars

'Overal ter wereld is Wedgwood een lovebrand, maar in Nederland is dat een ander verhaal. Dat merk is hier aan diggelen gegaan door allerlei oorzaken, maar de voornaamste reden was de loyaliteitscampagne met Albert Heijn in de jaren negentig van de vorige eeuw, die eigenlijk te succesvol was. Die lookalike van de Edme-range van Wedgwood, die toen aangeboden werd bij AH, staat inderdaad in menig Nederlandse servieskast en daarna is er nooit meer iets aan branding gedaan. Wedgwood heeft een enorme bekendheid, maar daar wordt totaal geen gebruik van gemaakt. Wij willen het merk weer nieuw leven inblazen.'

D E S I G N P A N E L

Identiteit Oncode Institute door Momkai

Na twee jaar intensief samenwerken is Oncode Institute recent gelanceerd in het Tropeninstituut in Amsterdam door Koningin Máxima. Deze case ontving vandaag ook een nominatie voor de European Design Awards. Oncode is een virtueel instituut voor kankeronderzoek; het ‘decoderen’ van kanker. Wat vindt ons panel van de identiteit?

Dr. Oetker door SoGood

Dr. Oetker introduceert een nieuwe pizza met een bodem die voor 37 procent uit groente bestaat. Designbureau SoGood ontwikkelde de internationale verpakkingen voor de drie varianten. Gaat ons panel ook overstag?

S T O R E C H E C K

Dierenvoeding


O N D E R Z O E K

‘Een team isoleren in een mooie oude fabriek is geen oplossing’
Het is zomaar een ochtend in de Caballero Fabriek in Den Haag. Een industrieel pand dat, net zoals veel andere panden in Nederland, is omgebouwd tot ruimte die te huur is voor start-ups. Een inspirerende omgeving waar het broeit van jong ondernemerschap. Er zitten bedrijven waar jij en ik nog nooit van hebben gehoord, maar als je goed kijkt dan zie je ook bordjes met bekende namen. Banken, verzekeraars, retailers, ook zij hebben er ruimtes gehuurd. Ze plaatsen een team ergens ver weg van het moederbedrijf en laten ze ‘innoveren’. Hier vindt de vernieuwing plaats, het ondernemerschap. En dat is nou net zoals je het niet wilt.

B L O G S


K O R T  N I E U W S

De Kuyper steekt cocktaillikeuren wereldwijd in een nieuw jasje

SoGood doet redesign Klene voor Engelse markt

Rebranding Fairtrade Original door ProudDesign

Drie Red Dot Awards voor Ikea

Teldesign ontwerpt nieuwe logo en huisstijl Univé

Volgende stap in Unilever’s strijd tegen plastic waste

Nieuwe ‘winkelwagen’ voor Kwantum-medewerkers

Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit Jeugdfonds Sport & Cultuur

KesselsKramer verantwoordelijk voor visuele identiteit vernieuwde Frans Hals Museum

Nominaties European Design Awards 2018 bekend

Nieuwe verpakkingen Toggler door SoGood

Vier Red Dot Awards voor VanBerlo

Testing Hypotheticals wint Lexus Design Award 2018

Nieuw gezicht NPO1, NPO2 en NPO3

Zilveren Lamp voor Studio de Ronners

Kauwgomschoen

Redesign Arla Biologisch door ProudDesign

Logo Johan Cruijff Arena door VBAT

Designbureau Skybox wordt onderdeel van Trimm

Studio Piraat geeft vorm aan OV-plannen Gemeente Den Haag

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers