[wrap up] Platform Design april 2018
- Design
- 1 mei 2018 @ 10:11
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designVisual idPackaging design
- 1 mei 2018 @ 10:11
- Nanny Kuilboer
Wat gebeurde er zoal in april op marketingtribune.nl/design? Eén maand designnieuws in één handig overzicht met onder meer een interview met Fiskars dat Wedgwood nieuw leven probeert in te blazen.
I N T E R V I E W
Emile van Oorschot van Fiskars
'Overal ter wereld is Wedgwood een lovebrand, maar in Nederland is dat een ander verhaal. Dat merk is hier aan diggelen gegaan door allerlei oorzaken, maar de voornaamste reden was de loyaliteitscampagne met Albert Heijn in de jaren negentig van de vorige eeuw, die eigenlijk te succesvol was. Die lookalike van de Edme-range van Wedgwood, die toen aangeboden werd bij AH, staat inderdaad in menig Nederlandse servieskast en daarna is er nooit meer iets aan branding gedaan. Wedgwood heeft een enorme bekendheid, maar daar wordt totaal geen gebruik van gemaakt. Wij willen het merk weer nieuw leven inblazen.'
D E S I G N P A N E L
Identiteit Oncode Institute door Momkai
Na twee jaar intensief samenwerken is Oncode Institute recent gelanceerd in het Tropeninstituut in Amsterdam door Koningin Máxima. Deze case ontving vandaag ook een nominatie voor de European Design Awards. Oncode is een virtueel instituut voor kankeronderzoek; het ‘decoderen’ van kanker. Wat vindt ons panel van de identiteit?
Dr. Oetker door SoGood
Dr. Oetker introduceert een nieuwe pizza met een bodem die voor 37 procent uit groente bestaat. Designbureau SoGood ontwikkelde de internationale verpakkingen voor de drie varianten. Gaat ons panel ook overstag?
S T O R E C H E C K
Dierenvoeding
O N D E R Z O E K
‘Een team isoleren in een mooie oude fabriek is geen oplossing’
Het is zomaar een ochtend in de Caballero Fabriek in Den Haag. Een industrieel pand dat, net zoals veel andere panden in Nederland, is omgebouwd tot ruimte die te huur is voor start-ups. Een inspirerende omgeving waar het broeit van jong ondernemerschap. Er zitten bedrijven waar jij en ik nog nooit van hebben gehoord, maar als je goed kijkt dan zie je ook bordjes met bekende namen. Banken, verzekeraars, retailers, ook zij hebben er ruimtes gehuurd. Ze plaatsen een team ergens ver weg van het moederbedrijf en laten ze ‘innoveren’. Hier vindt de vernieuwing plaats, het ondernemerschap. En dat is nou net zoals je het niet wilt.
B L O G S
- Optimistic Branding: Nee is niet genoeg oor Cyril van Sterkenburg, director & creative strategist Vandejong Creative Agency
- Pretty in pin #3: Deel 3 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
K O R T N I E U W S
De Kuyper steekt cocktaillikeuren wereldwijd in een nieuw jasje
SoGood doet redesign Klene voor Engelse markt
Rebranding Fairtrade Original door ProudDesign
Teldesign ontwerpt nieuwe logo en huisstijl Univé
Volgende stap in Unilever’s strijd tegen plastic waste
Nieuwe ‘winkelwagen’ voor Kwantum-medewerkers
Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit Jeugdfonds Sport & Cultuur
KesselsKramer verantwoordelijk voor visuele identiteit vernieuwde Frans Hals Museum
Nominaties European Design Awards 2018 bekend
Nieuwe verpakkingen Toggler door SoGood
Vier Red Dot Awards voor VanBerlo
Testing Hypotheticals wint Lexus Design Award 2018
Nieuw gezicht NPO1, NPO2 en NPO3
Zilveren Lamp voor Studio de Ronners
Redesign Arla Biologisch door ProudDesign
Logo Johan Cruijff Arena door VBAT
Designbureau Skybox wordt onderdeel van Trimm
Studio Piraat geeft vorm aan OV-plannen Gemeente Den Haag
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing