[wrap up] Platform Design mei 2018

[wrap up] Platform Design mei 2018
  • Design
  • 1 jun 2018 @ 08:37
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designVisual id

Wat gebeurde er zoal in mei op marketingtribune.nl/design? Een hele maand designnieuws in één handig overzicht. Eva Verbeek bijt het spits af in de nieuwe rubriek ‘De werkplek van ...'.

D E  W E R K P L E K  V A N

In deze nieuwe rubriek zien we de makers bij designbureaus in hun werkhabitat. Eva Verbeek, grafisch ontwerper bij Brum Design bijt het spits af: ‘We hebben allemaal zelf direct contact met de klant.’

 

I N T E R V I E W

Mark van Iterson, Heineken: ‘Verandering is een constante’

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Mark van Iterson, Director Global Heineken Design.

'De Koleos past als grote broer in de totale designfamilie'

Als marketeer van een automerk verkoop je graag een compleet assortiment. Voor elk wat wils. Dat betekent dat je soms een niche model nodig hebt om de collectie rond te maken. De Renault Koleos is zo’n model waarmee Renault de bovenkant van de crossover-markt bedient. Goed voor de merkuitstraling, zeg maar.

Nieuw logo Johan Cruijff Arena: ‘Natuurlijk ligt het gevoelig’

De Amsterdam Arena heet nu Johan Cruijff Arena. En daar hoort een logo bij, ontwikkeld door VBAT. MarketingTribune was bij de lancering en sprak met ceo Mark van Egmond en Jeroen van Iersel, marketing manager van het stadion.

B O E K

‘Paars is uit den boze, tenzij je Prince of Paus bent

Think Like A Designer, Don’t Act Like One is geschreven door Jeroen van Erp, professor Concept Design aan de TU Delft en één van de oprichters van strategisch ontwerpbureau Fabrique, waar hij innovatiestrateeg is.

 

B L O G

Machtig makkelijk door Kristof De Wulf, CEO InSites Consulting

Het lijkt er steeds meer op dat het vereenvoudigen van keuzes voor consumenten merken de beste kansen biedt om te ontsnappen aan de commodity magnet.

 

D E S I G N P A N E L S

Van Gogh Museum door Studio Dumbar

Studio Dumbar werd gevraagd het brand management van het Van Gogh Museum beter te organiseren en de visuele identiteit te vernieuwen.

Univé door Teldesign

Coöperatie Univé heeft afscheid genomen van de peer en introduceert een nieuwe huisstijl met logo. Verantwoordelijk designbureau is Teldesign.

 

D E S I G N C A S E

Hoe Sigma als merk relevant blijft

Sigma maakte in 2017 de sprong naar de bouwmarkt en kreeg een plekje in de schappen van Gamma. MarketingTribune sprak met Raymond Mas, hoofd marketing Benelux PPG, en Sanne Evertse, strategy director bij Millford.

 

S T O R E C H E C K

Alimentaria, Barcelona

 

B N O  P A C K A G I N G  T A L E N T  A W A R D

Albert Heijn schrijft opnieuw opdracht BNO Packaging Talent Award

Voor de tweede keer schrijft Albert Heijn de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Dit jaar krijgen studenten en jonge ontwerpers de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te bedenken voor AH Puur-wasmiddel. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen

 

W H A T  D E S I G N  C A N  D O

13 nieuwe manieren om met klimaatverandering om te gaan

In 2017 lanceerde What Design Can Do de wereldwijde Climate Action Challenge. Hierbij werd de creatieve gemeenschap opgeroepen om gedurfde, innovatieve oplossingen in te sturen die positief kunnen bijdragen aan de manier waarop we omgaan met de gevolgen van klimaatverandering.



Een blog van oprichter Richard van der Laken

In zeven jaar tijd groeide What Design Can Do uit van pionier tot volwassen organisatie met internationale partners. Volgens oprichter Richard van der Laken kan de designgemeenschap helpen bij grote maatschappelijke vraagstukken.

 

K O R T  N I E U W S

Stegeman door Mountain

Caperock ontwikkelt nieuw design ZDF Mittagsmagazin

Pleisters in diverse huidskleuren gelanceerd

‘85 procent van vuilnis in zee en op strand is plastic’

Studio Piraat ontwikkelt nieuwe identiteit VGN

Total Identity en Koeweiden Postma verder als Total Design

Hak-pot heeft een nieuw jasje

NS-huisstijl door Gert Dumbar krijgt tentoonstelling

Total Design wint zilver en goud bij IDA

Daniel Salzer naar Total Design

OD geeft vorm aan Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken