Fabrique wint vier Dutch Interactive Awards

Fabrique wint vier Dutch Interactive Awards
  • Design
  • 1 jun 2018 @ 12:21
  • 12095 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital designAwards

Strategisch ontwerpbureau Fabrique heeft vier Zilveren Dutch Interactive Awards gewonnen. Zowel de ‘Geven met aandacht’-campagne van Ikea, de Rijksmuseum-app en de online wealth manager Prospery van ABN Amro werden onderscheiden, het laatste project zelfs in twee categorieën. Ikea werd ook bekroond met de Gouden Award voor Company of the Year 2018 (foto).

ABN Amro

In samenwerking met Deloitte Digital en ABN Amro ontving Fabrique in de categorie Digitale Transformatie én in de categorie Service de Zilveren Award voor online wealth maneger Prospery.

Fabrique: ‘Private Banking is een vergrijzende business die aan de vooravond staat van grote veranderingen. ABN Amro lanceerde daarom Prospery. Deze nieuwe en volledige online wealth manager biedt digitaal vermogensbeheer in combinatie met persoonlijke coaching door gecertificeerde experts tegen een vast tarief ongeacht het vermogen.’

Ikea

In de categorie Campaign won Fabrique de Zilveren Dutch Interactive Award voor het digitale werk voor de campagne ‘Geven met aandacht’ van Ikea. Fabrique: ‘Tijdens de feestdagen startte Ikea een omnichannel campagne, waarbij een tijdelijk pop-up giftshop in het centrum van Utrecht werd geopend. Deze werd zowel online als in de shop ondersteund. In deze campagne sloten alle elementen perfect op elkaar aan, waarbij alles werd ontwikkeld vanuit één gedachte: Geven met aandacht (een afgeleide van de nationale merkpositionering “Aandacht maakt alles mooier”). Voor deze campagne had Fabrique als belangrijkste opdracht om naast een online store met deze nieuwe merkbeleving (Ikea als cadeauwinkel), ook in de pop-up shop een nieuwe digitale merkbeleving te scheppen. De avond in Amsterdam kreeg extra glans toen Ikea werd uitgeroepen als winnaar van de Gouden Award in de categorie Company of the Year 2018. De jury beloonde Ikea vanwege de echte partnerships met zijn bureaus en het zorgen voor synergie tussen deze verschillende bureaus.’

Rijksmuseum

Samen met het Rijksmuseum en technisch partner Q42 nam Fabrique de Zilveren Award in ontvangst voor de nieuwe Rijksmuseum-app in de categorie Tools. Fabrique: ‘Doel van de nieuwe app is om de collectie op grootse én eenvoudige wijze dichter bij het grote publiek brengen. Door middel van een app die de bezoeker informeert, navigeert en inzicht geeft in de collectie. Voor, tijdens en na een bezoek aan het museum. Met deze app heb je het Rijksmuseum “in je broekzak”.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken