Koekjes van Destrooper in nieuw jasje
- Design
- 19 jun 2018 @ 14:21
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 19 jun 2018 @ 14:21
- Redactie Design
Belgische biscuiterie Jules Destrooper lanceert een nieuw assortiment en voor de gelegenheid worden alle koekjes meteen in een nieuw design gehuld: ‘De iconische en zeer herkenbare blauwwitte kleurencombinatie blijft bestaan, maar kreeg een meer energieke en hedendaagse uitstraling.’ Het verantwoordelijke designbureau is Quatre Mains uit Maldegem, België.
Het motto van de Belgische koekjesbakker is ‘Crafted for real enjoyment’. Destrooper bestaat sinds 1886 en werd in 1999 hofleverancier van het Belgische Koningshuis. De koekjes bevatten alleen natuurlijke ingrediënten zonder conserveermiddelen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
Geschiedenis
Aan het eind van de 19e eeuw gaf Jules Destrooper, een bakker en handelaar in koloniale goederen uit België, zijn klanten zelfgebakken Amandelbrood als dank voor hun afname. Deze delicatesse viel zó in de smaak dat Jules in 1886 volledig overstapt naar het bakken van koekjes. Vandaag de dag bevat het assortiment 18 verschillende soorten koek en is driekwart van de productie bestemd voor export, waaronder Nederland.
De drie bekendste klassiekers
‘De Parijse Wafel is een heerlijke en luchtige krokante biscuit. Je kunt de smaak van volle boter en verfrissende vanille proeven. Gemaakt van echte boter, vanille, eieren en bloem.’
‘De Natuurboterwafel kenmerkt zich door de volle smaak van volle boter en gekarameliseerde suiker. Gemaakt van echte boter, suiker, eieren en bloem.’
‘Het Amandelbrood is een flinterdun koekje en kenmerkt zich door de zoete gekarameliseerde smaak. Gemaakt van kandijsuiker, echte boter en bloem.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing