Laurens van den Acker van Renault ambassadeur Dutch Design Week 2018
- Design
- 25 jun 2018 @ 16:01
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Concept
- 25 jun 2018 @ 16:01
- Redactie Design
Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design van Renault, is dit jaar Ambassadeur van Dutch Design Week, naast Ravi Naidoo (oprichter en directeur van Design Indaba in Zuid-Afrika) en Wendy Plomp (oprichter, curator en art director van ontwerpcollectief Dutch Invertuals).
Elk jaar stelt DDW partijen uit het ontwerpveld aan als pleitbezorgers van design in het algemeen en de week in het bijzonder. Deze ambassadeurs zetten hun netwerk in om verbindingen te leggen, fungeren als klankbord voor deelnemers en bezoekers en initiëren speciale activiteiten tijdens de week.
Volgens DDW vormt het drietal een evenwichtige en brede weerspiegeling van design anno 2018. Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation: ‘Laurens van den Acker zien we als de link tussen mens, innovatie, technologie, mobiliteit en industrie.’
Laurens van den Acker toont namens Renault tijdens DDW in Eindhoven de Symbioz, een autonoom rijdende auto en een huis. Beide zijn als één ecosysteem fysiek met elkaar verbonden. De auto en het huis vormen een symbiose doordat ze op dezelfde wijze zijn ontworpen en materialen en styling delen. Als de auto in het Symbioz-huis geparkeerd staat, doet hij dienst als een extra, mobiele, multifunctionele kamer. Het huis laat bovendien zien hoe de auto waarmee het verbonden is, kan bijdragen aan nieuwe manieren van reizen waarmee het vervoermiddel een verlengstuk van thuis wordt. Symbioz vertegenwoordigt de visie van Renault op de rol van de auto in de samenleving rond 2030 die elektrisch, autonoom en verbonden zal zijn.
Laurens van den Acker: ‘Ik verwacht tijdens Dutch Design Week projecten te zien die me verrassen, verbazen, intrigeren en inspireren. Ik ben op zoek naar concrete oplossingen, maar ook naar magie. Naar hightech en handenarbeid. Naar perfectie en passie. Mobiliteit raakt iedereen en is cruciaal voor een goed functionerende samenleving. DDW is een uitstekend forum om nieuwe ideeën te testen en kritische vragen te stellen.’
Renault is in 2018 voor het eerst partner van Dutch Design Week en zet 45 exemplaren van de elektrisch aangedreven Zoe in als ‘design rides’, voor het vervoer van en naar de verschillende locaties in Eindhoven.
De 17e editie van DDW vindt plaats van zaterdag 20 tot en met zondag 28 oktober in Eindhoven.
Foto Laurens van den Acker door Martin Dijkstra
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing