Nieuwe printer kan verpakkingen personaliseren

Nieuwe printer kan verpakkingen personaliseren
  • Design
  • 12 jun 2018 @ 11:39
  • 23910 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging

DS Smith heeft – na die in het Verenigd Koninkrijk – nu ook een digitale reel-to-reel printer in gebruik genomen voor afnemers in de Benelux, Duitsland en Zwitserland. De printer staat in Fulda, Duitsland.

Philip Bautil, managing director DS Smith Central Europe: ‘Het thema innovatie staat helemaal bovenaan onze agenda. Dit om onze klanten te helpen om nog beter te worden, zodat zij ook in de toekomst op pole position staan. Dankzij deze brede digitale rollenprinter komen nu ook middelgrote en grote oplagen in aanmerking voor personalisering. Samen met onze klanten beginnen wij daarmee aan een nieuw tijdperk op het gebied van merkactivering en merkbescherming. Zo helpen wij onze klanten aan een grotere marktgroei en een zo hoog mogelijke toegevoegde waarde.’

Stefan Kunzmann, sales, marketing en innovation director Central Europe DS Smith: ‘Vanaf nu kunnen onze klanten het unieke van hun merken nog sterker uitspelen. Met onze “mozaïeksoftware” kunnen wij bijvoorbeeld van elke afzonderlijke verpakking en elk afzonderlijke display een uniek exemplaar maken. De grafische mogelijkheden zijn grenzeloos. Dat biedt marketingafdelingen geheel nieuwe speelruimten voor vormgeving. Verpakkingen en displays kunnen grafisch volledig worden afgestemd op doelgroepen, gelegenheden, regio's en bijzondere gebeurtenissen. Dat is niet alleen interessant voor verpakkingen in de retail, maar eveneens bij verpakkingen voor e-commerce.’

Andere specs volgens Kunzmann:

  • De nieuwe technologie is flexibel met betrekking tot aantallen; er hoeven niet langer voorraden te worden opgebouwd, omdat er op verzoek eenvoudig kan worden nageproduceerd
  • Last minute veranderingen zijn zonder veel problemen door te voeren, zoals een aanpassing van de afbeelding
  • De inkt is op waterbasis en bevat geen UV-reactieve elementen zodat ook primaire en secundaire verpakkingen voor de levensmiddelensector veilig kunnen worden gedrukt
  • Merkbescherming door middel van track & trace-oplossingen, serialisering, preventie van de grijze markt en productveiligheid
Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken