Een sprookje: Efteling zoekt DTP’ers

Een sprookje: Efteling zoekt DTP’ers
  • Design
  • 6 jul 2018 @ 12:00
  • 7938 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Campagnes

Op de Dag van het Sprookje - zaterdag 6 juli - start de Efteling met een bijzondere arbeidsmarktcampagne. Het sprookjesbos annex pretpark roept kinderen op zich aan te melden voor een aantal sprookjesachtige bijbaantjes.

Van DTP’er (DrakenTandenPoetser) tot prinsessenjurkentester en van propper tot Pirañaverzorger. ‘We zien dat kinderen tijdens de zomermaanden veel tijd over hebben als ze niet naar school hoeven. Normaal gaan kinderen dan op vakantie, gamen of buiten spelen, maar deze tijd kunnen ze ook goed besteden aan klusjes die in ons park gedaan moeten worden’, aldus Mijke Broeders, manager HR.

Met deze speciale campagne wil de Efteling op een ludieke manier de aandacht van kinderen trekken. Er worden duizenden aanmeldingen verwacht. Vijftien kinderen worden geselecteerd om daadwerkelijk de vacante klussen uit te komen voeren en als de klus is geklaard mag de jonge medewerker van een welverdiend dagje Efteling genieten met het gezin.

De bijzondere vacatures zijn vanaf morgen te vinden op LinkedIn en de andere social media-kanalen van de Efteling. Kinderen kunnen zich vanaf dan aanmelden voor één van de vijftien sprookjesachtige klussen op efteling.com/eftelingzoekt. De nieuwe werknemers gaan deze zomer nog aan de slag in de Efteling.

Dag van het Sprookje

Ieder jaar wordt op 7 juli de Dag van het Sprookje gevierd. De Efteling vraagt hiermee jaarlijks op de zevende van de zevende extra aandacht voor sprookjes. Het getal zeven wordt veel gebruikt in sprookjes, bijvoorbeeld de zeven geitjes, zeven dwergen of zevenmijlslaarzen. ‘Sprookjes, sagen, legenden en verhalen blijven de basis vormen voor attracties in de Efteling. Met 29 sprookjes in het Sprookjesbos, twee sprookjesboeken en prentenboeken van Pinokkio, Roodkapje en Sneeuwwitje staat de Efteling bekend als “Hoeder van het sprookje”.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken