KIDV lanceert challenge voor start-ups in circulair verpakken

KIDV lanceert challenge voor start-ups in circulair verpakken
  • Design
  • 23 jul 2018 @ 08:05
  • 7650 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Start-ups met circulaire verpakkingsideeën hebben het soms moeilijk hun initiatief van de grond te krijgen.Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) roept hen op mee te doen aan de KIDV Startup Challenge.

De twee beste ideeën ontvangen een aanjaagbudget van € 25.000,- en inhoudelijke begeleiding om hun innovaties te realiseren.

Circulaire verpakkinge n zijn verpakkingen die zo min mogelijk impact op het milieu hebben, zonder dat daarbij de kwaliteit van het verpakte product in gevaar komt. Het gaat daarbij niet alleen om minder materiaalgebruik, want een verpakking wordt ook duurzamer als tijdens de productie verspilling van grondstoffen wordt tegengegaan, als de verpakking op maat wordt gemaakt voor het product dat erin vervoerd moet worden of als de verpakking zoveel mogelijk bestaat uit hernieuwbare of gerecyclede materialen.

Start-ups hebben tot 26 november 2018 de tijd om hun ideeën voor circulaire verpakkenen aan te melden. Daarna worden zij uitgenodigd voor een pitch. Op basis van de geleverde informatie en presentaties wijst het KIDV in overleg met een expertgroep begin 2019 de twee winnaars aan.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met Charissa Koolen, e-mailadres: ckoolen@kidv.nl of check de site.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken