Matters Most frist visuele identiteit van Eneco op

Matters Most frist visuele identiteit van Eneco op
  • Design
  • 3 jul 2018 @ 16:16
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital design

Branding bureau Matters Most friste de visuele identiteit van Eneco op. ‘Met behoud van herkenbaarheid van het sterke merk, ontwikkelden wij een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt. De missie van de energieleverancier - Duurzame energie van iedereen - wordt in design nu nog meer tot leven gebracht.’

Matters Most startte begin 2018 aan de opdracht: ‘Het uitgangspunt was het ontwikkelen van een stijl die warmte uitstraalt en toegankelijk blijft voor een groot publiek. Met een passend stijlsysteem en het updaten van een aantal stijlelementen, kan Eneco eenduidig blijven communiceren vanuit een “digital first”-gedachte.

De basis voor de stijl is een systeem waarin vlakken dynamisch met elkaar samenwerken: ‘Een energieke, responsive stijl die meebeweegt. De richtlijnen, tools en templates voor design werkten wij uit tot een uitgebreide, slimme brand guide, die intern wordt gebruikt en door bureaus waar Eneco mee samenwerkt. Zo kan het merk de komende jaren vooruit met een consistente uitstraling, die de juiste energie geeft in alle uitingen. Het nieuwe merk komt tot leven op alle platforms van Eneco. Op de website (ontwikkeld door Dept) is de nieuwe stijl bijvoorbeeld al te zien, andere middelen volgen snel in het nieuwe jasje.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken