Matters Most frist visuele identiteit van Eneco op
- Design
- 3 jul 2018 @ 16:16
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 3 jul 2018 @ 16:16
- Redactie Design
Branding bureau Matters Most friste de visuele identiteit van Eneco op. ‘Met behoud van herkenbaarheid van het sterke merk, ontwikkelden wij een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt. De missie van de energieleverancier - Duurzame energie van iedereen - wordt in design nu nog meer tot leven gebracht.’
Matters Most startte begin 2018 aan de opdracht: ‘Het uitgangspunt was het ontwikkelen van een stijl die warmte uitstraalt en toegankelijk blijft voor een groot publiek. Met een passend stijlsysteem en het updaten van een aantal stijlelementen, kan Eneco eenduidig blijven communiceren vanuit een “digital first”-gedachte.
De basis voor de stijl is een systeem waarin vlakken dynamisch met elkaar samenwerken: ‘Een energieke, responsive stijl die meebeweegt. De richtlijnen, tools en templates voor design werkten wij uit tot een uitgebreide, slimme brand guide, die intern wordt gebruikt en door bureaus waar Eneco mee samenwerkt. Zo kan het merk de komende jaren vooruit met een consistente uitstraling, die de juiste energie geeft in alle uitingen. Het nieuwe merk komt tot leven op alle platforms van Eneco. Op de website (ontwikkeld door Dept) is de nieuwe stijl bijvoorbeeld al te zien, andere middelen volgen snel in het nieuwe jasje.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing