Nederlandse studenten winnen Design Award tijdens Shell Eco-marathon

Nederlandse studenten winnen Design Award tijdens Shell Eco-marathon
  • Design
  • 9 jul 2018 @ 09:05
  • 11011 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Product

Het Eco-Runner Team Delft van Technische Universiteit Delft heeft met hun zelfontwikkelde voertuig tijdens Shell Eco-marathon in Londen de derde plek weten te bemachtigen in de categorie Prototype.

Het op waterstof rijdende voertuig legde 684 kilometer af op 1 m³ waterstof. Dit is te vergelijken met een rit van Amsterdam naar het zuidelijkste puntje van Italië op slechts 1 liter brandstof.

De studenten wonnen ook de Vehicle Design Prototype Award voor het innovatieve design van hun voertuig. Teamcaptain Joel Croese: ‘Wij zijn ontzettend tevreden met het behalen van de derde plek! Gezien iedereen er veel tijd en moeite in heeft gestoken is dit een fantastisch gevoel. Het jaar kende ups en downs maar heeft onze passie voor duurzaamheid, in combinatie met theoretische kennis opgedaan aan de TU Delft, samengevoegd tot een praktisch en geslaagd geheel: ons voertuig Ecorunner 8. We kijken terug op een extreem leerzaam jaar en hopen dat we mensen hebben kunnen inspireren om na te denken over het gebruik van alternatieve energiebronnen.’

Voor deze internationale wedstrijd ontwierpen jongeren van middelbare scholen, hogescholen en universiteiten een innovatief en energiezuinig voertuig om mee te rijden tijdens de wedstrijd die van 5 tot en met 8 juli plaatsvond in Londen. In totaal gingen 150 teams - waarvan elf Nederlands - de strijd aan om met hun zelfontwikkelde voertuigen zo efficiënt mogelijk de finish te behalen tijdens de 33ste editie van Shell Eco-marathon Europa.

‘Met Shell Eco-marathon willen we jongeren aanmoedigen om na te denken over de mogelijkheden van technologie en innovatie’, zegt Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland. ‘De mondiale uitdagingen op het gebied van energie zijn groot en de denkkracht van jonge technici kunnen we daarbij goed gebruiken. Het afgelopen jaar hebben 11 Nederlandse teams zich vol overgave ingezet en in een kort tijdsbestek bijzonder innovatieve energieoplossingen bedacht. Daar zijn we trots op!’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken