Osudio en Duits designbureau CDLX bundelen krachten

Osudio en Duits designbureau CDLX bundelen krachten
  • Design
  • 18 jul 2018 @ 08:15
  • 10262 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • E-commerce

E-business specialist Osudio en het Berlijnse strategie en design agency CDLX - voorheen Codeluxe – formaliseren de reeds bestaande samenwerking. Op de foto Martin Christel, Klaus-Peter Siemssen & Hugo Göldner van CDLX.

Osudio heeft een significant belang in CDLX gekocht ‘om zo beide organisaties te laten profiteren van elkaars sterke punten’.

Victor Terpstra, CCO Osudio: ‘Osudio is opgericht in 1996 en actief in Duitsland sinds 2005. We hebben ons stevig gepositioneerd in het strategisch e-commerce segment door het consequent combineren van een duidelijke visie op ontwerp van digitale producten en een bewezen solide technische operatie.

Het uit Berlijn afkomstige digitale strategie en design agency CDLX is opgericht in 2005. Terpstra: ‘CDLX staat bekend om zijn diepgravende aanpak waarbij het adsorberen van bedrijfscultuur en merk en het vertalen naar hoogwaardige digitale oplossingen centraal staat. CDLX werkt volgens het zelf gedefinieerde principe van “Radicale Eenvoud”. Dit principe impliceert het compromisloos weglaten van overdaad en focussen op de essentie, resulterend in eenvoud die werkt.’

Osudio werkt onder meer voor merken als Miele, Carlsberg, Philips. Kawasaki, Goodyear, Intergamma en Kruidvat. Gezamenlijk werken Osudio en CDLX reeds op merken als EJOT, Hoppe en Globus Fachmarkt.

Terpstra: ‘Deze participatie ondersteunt Osudio’s ambitie om in alle belangrijke Europese markten op het hoogste niveau full service e-business diensten te kunnen leveren. Momenteel worden Osudio’s digitale strategie- en designklanten vanuit Amsterdam bediend. Door CDLX bij Osudio aan te sluiten kunnen klanten in de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse markten in de Duitse taal worden bediend. Voor CDLX betekent de samenwerking toegang tot andere Europese markten en het benutten van de e-commerce technologie competentie van Osudio.’

CDLX zal onder de eigen naam blijven opereren. Hugo Goldner, mede oprichter van CDLX: ‘Voor CDLX helpt deze stap om ons principe van “Radicale Eenvoud” toe te passen bij grote Duitse organisaties en internationale A-brands. Het hele team kijkt ernaar uit om de samenwerking met het Osudio- team verder te intensiferen.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken