[wrap up] Platform Design juni 2018

[wrap up] Platform Design juni 2018
  • Design
  • 3 jul 2018 @ 13:24
  • 11464 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingVisual idDigital design

The sun is shining and it’s raining awards…Goed teken natuurlijk voor Nederlands design! En wat gebeurde er verder in juni op marketingtribune.nl/design? Een maand nieuws in één handig overzicht.

A W A R D S

Fabrique wint vier Zilveren Dutch Interactive Awards
Zowel de ‘Geven met aandacht’-campagne van Ikea, de Rijksmuseum-app en de online wealth manager Prospery van ABN Amro werden onderscheiden, het laatste project in twee categorieën.

Studio Louter wint vijf internationale prijzen voor museumproducties
Creative agency Studio Louter heeft voor hun museumproducties één keer goud en twee keer zilver gewonnen tijdens de Avicom F@mp 2.0 Awards en zilver en brons bij de International Design Awards.

Vruchtvlees European Agency of the Year 2018
Vruchtvlees is door de European Design Awards uitgeroepen tot European Agency of the Year 2018. Naast European Agency of the Year werd Vruchtvlees in diverse categorieën bekroond met een gouden, zilveren en bronzen award.

Goud voor Rijksmuseum-app
Fabrique, Q42 en het Rijksmuseum hebben een gouden European Design Award in ontvangst genomen voor de vernieuwde Rijksmuseum-app. De Award werd uitgereikt in de categorie Mobile Apps.

Grrr wint 2 gouden en 1 zilveren European Design Award
In de categorieën Digital Identity en Website ontving Grrr de gouden award met werk voor het Stedelijk Museum Amsterdam en arthouse platform Picl werd beloond met een zilveren award.

Das Buro wint 2 European Design Awards
Das Buro heeft twee European Design Awards in de wacht gesleept. Zilver voor BNNVara en ook de rebranding van poppodium Mezz won zilver.

Winnaars Dutch Design Awards bekend
Deze 16e editie reikt Dutch Design Awards meerdere prijzen per categorie uit. Het werk van alle winnaars wordt tijdens Dutch Design Week (20-28 oktober 2018) tentoongesteld, waar ook de overall winnaar van de Future Award bekend wordt gemaakt.

B L O G S

Merkverwarring en -verwatering bij AH en Etos

De Shower Cream Milk & Honey van Etos en Albert Heijn lijken verdacht veel op elkaar. De prijs ook: ze kosten allebei 1,79 euro. De oplettende beschouwer zal bemerken dat de eerste ‘met honing- en melkextract’ is en de tweede ‘met honingextract en melkproteïne’. Een blog van Edwin Visser, directeur SoGood.

Stop met roeptoeteren over de impact van design

Het gaat goed met design. Ondanks dat zijn we niet tevreden. Al die positieve signalen en ontwikkelingen ten spijt is de samenwerking tussen creatieven en hun opdrachtgevers een onderwerp dat de gemoederen blijft beroeren. Een column van Roel Stavorinus, zelfstandig design- en communicatiestrateeg.

Eet je rond!

Circulair is hot. De gedachte is ook mooi. Als we alles wat we er in stoppen, ook weer blijven gebruiken, dan belasten we de aarde minder. Maar een mooie gedachte alleen is onvoldoende om hot en happening te worden. Een column van Roel Welsing, directeur Apenheul.

Pretty in pin #4

Deel 4 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.

S T O R E C H E C K

Stockholm
Steven de Cleen van ProudDesign checkte voor ons de schappen van de Free From Functional Food Expo in Stockholm.


D E S I G N P A N E L


Website Frans Hals Museum door Build In Amsterdam

I N T E R V I E W

Total Design: Meer statement dan bureau

Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma gaan verder als Total Design. Inzet is om met een ‘totaalaanpak’ merken niet alleen hun identiteit te laten ontdekken, maar in alle opzichten ook – economisch - beter te laten renderen. Een interview door hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer.

D E  W E R K P L E K  V A N

Deel 3: Jantine Knijnenburg brand designer
Deel 4: Heidi Boersma van Guts&Glorious
Deel 5: Yvonne Eng, senior designer

D E S I G N P O R T F O L I O

Paul Fuentes

De Mexicaanse grafisch ontwerper Paul Fuentes combineert surrealisme en popart en transformeert dit tot pastelgekleurde composities: ‘the new pop art’. Ondanks de sterke invloed van beide stromingen hebben zijn ontwerpen een onmiskenbare frisheid.

M A R K E T I N G T R E N D S

Disrupt or be disrupted

Er is een Chinees gezegde dat stelt: ‘In een tijdperk van volatiliteit, onzekerheid, complexiteit, ambiguïteit en turbulentie, komen helden en heldinnen bovendrijven’. Maar hoe kom je bovendrijven? Dat is een interessante vraag toch? Een bijdrage van Martin Kloos, Head of Strategy & Consultancy bij Isobar.

D E S I G N C A S E

Appelsientje

De categorie houdbare fruitsappen staat onder druk en krijgt de wind van voren in de gezondheidsdiscussie. Het aantal suikerklontjes wordt geteld en de positieve eigenschappen zijn op de achtergrond geraakt. MarketingTribune sprak met Bas Boswinkel, algemeen directeur Riedel, en Jobert van de Bovenkamp, creative director bij Millford.

N I E U W S

Dutch Design Week kiest voor Vruchtvlees

Laurens van den Acker van Renault ambassadeur Dutch Design Week 2018

TheBrandHotel onderdeel Total Design

Derde editie Street Art Awards naar Rotterdam

Nieuw event: Verpakkingen als marketinginstrument

Brandnew versterkt team met business development director

Tele2 lanceert service-app met chatbot

GVB lanceert ontwerpwedstrijd voor Pridepont

Koekjes van Destrooper in nieuw jasje

Ikea gaat samenwerken met Adidas en Lego

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken